یک کارشناس ارشد طب سنتی به افراد توصیه کرد، با مصرف "کنگر" دستگاه گوارش خود را تقویت کنند.
کد خبر: ۴۲۴۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۷ 16 May 2017
به گزارش خبر گزاری تابناک به نقل از ایسنا، هانیه ناصری ، با اشاره به خواص گیاهان بهاری، اظهار کرد: یکی از مهمترین این گیاه‌ها کنگر است که طبیعتی گرم و خشک دارد و به‌ همین علت آن ‌را با ماست نیز می‌خورند.

وی اظهار کرد: کنگر منبع غنی پتاسیم است.

به گفته این کارشناس ارشد طب سنتی، مصرف کنگر خاصیت ضدعفونی کننده دارد و به از بین رفتن تب کمک می‌کند.

ناصری کمک به هضم غذا، اشتها آوری و تقویت دستگاه گوارش را نیز از دیگر مزایای مصرف کنگر دانست.

وی در خصوص خواص گیاه "گنور" نیز اظهار کرد: این گیاه مقادیر قابل توجهی فیبر دارد و به همین دلیل برای افرادی که امراض معده دارند، مفید است.

به گفته این کارشناس، گیاه گنور مسهل و ادرارآور است.

ناصری سپس با اشاره به خواص "شنگ" خاطرنشان کرد: این گیاه به دلیل ‌ داشتن مواد تصفیه‌کننده، خون را تمیز می‌کند و برای رفع ورم روده و کلیه بسیار مفید است.

وی افزود: "پیچک" نیز از دیگر گیاهان بهاری است که دارای برگ‌های باریک شبیه تره است و جوشانده آن برای رفع ترش‌ کردن معده و تلخی دهان مؤثر می‌باشد.

این کارشناس ارشد طب سنتی ادامه داد: "برزه" نیز از دیگر گیاهان بهاری است که در نواحی کوهستانی می‌روید و برای رفع خارش‌های قارچی موثر است.

ناصری معتقد است، جوشانده برزه برای شستن زخم‌های چرکی و نیز برای کاهش فشار خون مفید است است.

وی با اشاره به خواص گیاه "زو" گفت: این گیاه برای تنگی نفس و انواع سرماخوردگی مفید است، همچنین  برای رفع گواتر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته این کارشناس، جوشانده زو نیز در رفع بیماری‌های ریه و سل مؤثر است.

ناصری در خصوص خواص "ریواس" نیز خاطرنشان کرد: جوشانده ریواس برای دفع سنگ صفرا و سنگ کلیه مفید است.

وی گفت: شستشوی موها با جوشانده آن باعث تقویت و رشد مو و مانع از ریزش مو می‌شود، به علاوه این گیاه در رفع تیرگی پوست نیز مؤثر است.

این کارشناس ارشد طب سنتی تصریح کرد: "گل چنور" نیز گیاهی معطر با گل‌های زردرنگ است و نوک آن مانند غنچه بوده که از آن برای خوشبو کردن روغن حیوانی استفاده می‌کنند. 


 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار