غلامرضا باقری در گفتگو با خبرنگار تابناک:
عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت:ظرفیت هر قطار 800 نفر و تعداد قطار مورد نیاز در سال 1397جهت فاز اول 6 قطار و در سال 1400و برای کل خط به 17 قطار و درسال 1402به21قطارمی رسد.
کد خبر: ۴۲۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۳ 13 May 2017
غلامرضا باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود:پروژه خط یک قطار شهری کرمانشاه  به طول12/9کیلومتر دارای 13 ایستگاه می باشد که 6 ایستگاه در ارتفاع و 7 ایستگاه در زمین قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد:پروژه به 2 فاز تقسیم شده است که طول فاز اول 8/6کیلومتر و از میدان معلم تا میدان آزادی و فاز دوم به طول 4/2کیلومتر از میدان آزادی تا میدان فردوسی می باشدو 7 کیلومتر از مسیر بصورت رو گذر و5/9کیلومتر دیگر به صورت تونل ازمرکز شهر عبور می کند.

باقری تصریح کرد:دپو در وسط خط (پشت پارك شاهد) و با اتصال آنتن دپو به طول کمتر از یک کیلومتر احداث می گرددو سر فصل زمانی سه دقیقه و5 ثانیه برای عملکرد خط در افق طرح تعیین شده است.

عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه ابراز داشت:تقاضای سفر در سال افق طرح (1410)در هرساعت و در هر جهت 16188نفر می باشدو سرعت تجاری 33 کیلومتر در ساعت و سرعت حداکثر80کیلومتر در ساعت می باشد.

باقری با توجه با  آخرین وضعیت اجرائی پروژه گفت: سازه مسیر روگذر (عرشه) بیش از95 درصد پیشرفت داشته و ایستگاههای روگذر به زودی به مرحله اجرا گذارده خواهد شد.و پس از اجرای ایستگاهها مرحله روسازی و نصب تجهیزات آغاز خواهد شد تا این بخش از پروژه آماده بهره برداری شود. 

به گفته این مسئول:عملیات اجرایی قطعه اول تونل 1/6کیلومتر توسط پیمانکار پروژه جهاد نصرحمزه فراب در بهمن 1394شروع شده و در سه کارگاه در حال فعالیت است و طرحی ایستگاه های زیر زمینی در دست انجام است.وعملیات احداث قطعه دوم تونل به طول 4/3کیلومتر و 6 ایستگاه زیرزمینی پیرو تفاهم نامه فی مابین استاندار محترم و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان کرمانشاه آغاز گردیده است و تونل قطعه دوم و اولین ایستگاه زیرزمینی در دست احداث می باشد.  

باقری اظهار داشت: تکمیل طراحی ایستگاههای زیرزمینی  M7, M8مربوط به قطعه اول تونل، تکمیل طراحی و شروع عملیات اجرایی ایستگاه های بخش روگذر ، برگزاری مناقصه انتخاب مشاور جهت طراحی ایستگاه های زیرزمینی قطعه دوم تونل ، تکمیل مطالعات زیرسازی و روسازی مسیر و دپو و پارکینگ های ابتدا و انتهای خط  از برنامه های در حال انجام و آتی این پروزه می باشد.
  
عضو شورای اسلامی شهر تاکید کرد:طراحی ساختمان اداری و مرکز کنترل و شروع عملیات اجرایی ساختمان اداری ،پیگیری های لازم جهت رفع معارض و تملک زمین دپو و متعاقباً شروع عملیات اجرایی دپو ، انعقاد قرارداد تأمین ناوگان حتی الامکان با همکاری تولیدکنندگان داخلی  و برگزاری مناقصات خرید تجهیزات روسازی  نیز از دیگر برنامه های در حال انجام پروژه قطار شهری کرمانشاه می باشد.
گفتگو از صفورا دانایی فرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار