ادامه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری و سفر شخصیت های کشوری برای سخنرانی در جمع هواداران نامزدها، سفر معاون حقوقی رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاوزی، اعلام اسامی نامزدهای شوراهای شهر و روستا و آغاز تبیلغات رسمی آنها از مهمترین رویدادهای خبری هفته گذشته استان ایلام بود.
کد خبر: ۴۲۳۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰ 13 May 2017
  به گزارش تابناک ایلام؛سفر وزیر جهاد کشاورزی به ایلام و بازدید وی از چند طرح این بخش، شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی استان و یازدید از طرح سامانه گرمسیری از جمله خبرهای مهم هفته گذشته این استان بود.
 
گشایش شعبه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در استان ایلام با حضور یحیی آل اسحاق رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق و سفر معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیگر رخداد مهم هفته گذشته ایلام به شمار می رود.

** تندر جان پیرمرد چرداولی را گرفت
 
پیرمردی 60 ساله ای در شهرستان چرداول که برای سرکشی به مزارع کشاورزی رفته بود، به علت برخورد تندر جان خود را از دست داد.
 
در پی اعلام مرگ مردی 60 ساله به فوریت های پلیسی 110 شهرستان چرداول ماموران انتظامی برای پیگیری موضوع به محل حادثه اعزام شدند.
 
ماموران با حضور در محل، تحقیقات خود را در خصوص علت و چگونگی مرگ وی آغاز کردند.
بررسی های اولیه پلیس با توجه به اظهارات اهالی محل حاکی از آن بود که متوفی جهت سرکشی از مزارع کشاورزی خود به بیرون روستا رفته بود که به علت برخورد تندر در دم فوت کرده است.

** شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در استان ایلام گشایش یافت
 
شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق روز شنبه در آیینی با حضور یحیی آل اسحاق رئیس این اتاق و مسئولان محلی در محل اتاق بازرگانی ایلام گشایش یافت.
 
رئیس اتاق مشترک ایران و عراق در این آیین گفت: راه اندازی شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با توجه به موقعیت مرزی و جایگاه استان ایلام در صادرات کالا به عراق نقش مهمی در گسترش فعالیت های بازرگانی و رونق اقتصادی این استان دارد.
 
یحیی آل اسحاق اظهار کرد: ایلام و پایانه مرزی مهران این استان یکی از مهمترین راه ها و مبادی بازرگانی و تجاری کشورمان با کشور عراق است.
 
وی ادامه داد: گشایش شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در ایلام یکی از نیازهای اصلی در گسترش پیوندهای اقتصادی و بازرگانی با کشور عراق و از مطالبه های اصلی تجار ایلامی بود که امروز محقق شد.

** آل اسحاق: عزم دولت گسترش پیوندهای اقتصادی با عراق است
 
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: دولت، مجلس و همه مسئولان و کارگزاران نظام برای گسترش پیوندهای اقتصادی و همکاری های بازرگانی با کشور عراق عزم جدی دارند.
 
یحیی آل اسحاق روز شنبه در حاشیه گشایش شعبه اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در ایلام اظهار کرد: ظرفیت پیوندهای اقتصادی و بازرگانی جمهوری اسلامی ایران و عراق بیش از وضعیت کنونی است و باید با برنامه ریزی بهتر صادرات کالا را به این کشور تقویت و بیشتر کرد.
وی افزود: گسترش پیوندهای اقتصادی با عراق با توجه به موقعیت و وضعیت این کشور برای پیشبرد هدف های سیاسی و امنیتی نیز بسیار موثر و مهم است.
 
رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق ادامه داد: استان های مرزی با عراق بویژه ایلام با توجه به موقعیتی که در این زمینه دارند نقش کلیدی در گسترش پیوندهای بازرگانی و اقتصادی میان دو کشور ایفا می کنند.

** معاون سازمان میراث فرهنگی: صدا و سیما فرصت معرفی صنایع دستی در مناظره ها را نداد
 
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: با وجود درخواست ما، صدا و سیما فرصت معرفی صنایع دستی را در محل برگزاری مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را نداد.
 
بهمن نامور مطلق روز شنبه در نخستین همایش ملی گلیم نقش برجسته در دانشگاه ایلام با بیان اینکه درخواست رسمی برای استفاده از صنایع دستی در طراحی صحنه محل برگزاری مناظره نامزدهای انتخابات را به معاونت سیما دادیم، اظهار کرد: صدا و سیما فرصت استثنایی و بی نظیر مناظره ها برای معرفی و تبلیغ را از صنایع دستی کشور دریغ کرد.
 
وی افزود: استفاده از صنایع دستی در طراحی مناظره ها به عنوان پربیننده ترین برنامه این روزهای صدا و سیما می توانست نقش بسیار بزرگی در آشنایی مردم و ایجاد اشتغال در کشور داشته باشد، که مورد توجه قرار نگرفت.

** فاطمه هاشمی: روحانی آزادی را به عنوان رکن اساسی به جامعه بازگرداند
رئیس انجمن بیماران خاص و فرزند مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: آزادی به عنوان یکی از عناصر پایه ای و مهم دولت روحانی در چهار سال گذشته بوده که آن را به جامعه بازگرداند.
 
فاطمه هاشمی شنبه شب در آیین راه اندازی ستاد فرهنگیان حامی روحانی در حسینیه حائری شهر ایلام اظهار کرد: گروه های مرجع و متنفذ از جمله فرهنگیان در این 10 روزی که تا انتخابات مانده مردم را به حضور گسترده و حداکثری در انتخایات تشویق کنند زیرا رای آنان تاثیر شگرفی در این عرصه دارد و نباید بگذاریم که سال 88 تکرار شود.

** صلاحیت 2 هزار و 950 داوطلب انتخابات شوراها در استان ایلام تایید شد
 
رئیس هیات عالی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان ایلام با اشاره اتمام زمان بررسی به اعتراض داوطلبان رد صلاحیت شده گفت: در مجموع 2 هزار و 950 داوطلب برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان ایلام تایید مجوز گرفتند.
 
سلام امینی روز یکشنبه اظهار کرد: سه هزار و 77 نفر برای کسب کرسی نمایندگی مردم در انتخابات شوراهای پنجم شهر و روستا در این استان ثبت نام کرده بودند که 79 نفر از این تعداد پیش از رسیدگی مراجع به صلاحیت آنها، انصراف خود را اعلام کردند.
 
وی افزود: صلاحیت 85 نفر از افراد باقی مانده در مراحل قبلی توسط هیات های نظارت بخش و شهرستان تایید نشد که از این تعداد 58 نفر به آرای صادر شده اعتراض کردند.

** آرامش سیاسی و ایجاد امید در جامعه از کارهای بزرگ دولت یازدهم است
 
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: آرامش سیاسی، ثبات در حوزه اقتصادی، خروج از رکود و ایجاد امید و نشاط در جامعه از کارهای بزرگ دولت یازدهم است.
 
حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری روز دوشنبه در جشنواره نشاط و امید جوانان استان ایلام که به مناسبت روز جوان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی ها مهم کشور ما جوان بودن جمعیت است.
 
به گفته وی، بر اساس آمار سال 91 بیش از 31 درصد جمعیت کشور بین سنین 15 تا 29 سال هستند، در واقع ایران اسلامی یکی از جوان ترین کشورهای جهان است.
 
وی افزود: این مساله جوان بودن جمعیت خود یک فرصت برای دولت و برنامه ریزان کشور تلقی می شود و می توان در جهت رشد و توسعه کشور اقدام های موثر و مثبتی انجام داد.

** معاون حقوقی رئیس جمهوری: موضع سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده وزیر آموزش و پرورش نوعی تخریب دولت و ناقض اصل بی طرفی است
 
معاون حقوقی رئیس جمهوری با انتقاد از سخنان سخنگوی قوه قضاییه درباره پرونده البسه کشف شده در منزل وزیر آموزش و پرورش گفت: نحوه پاسخگویی سخنگوی قوه قضائیه به این موضوع ، اصل بی طرفی این قوه قضاییه را زیرسوال برده و نوعی تخریب دولت تلقی می شود.
 
حجت الاسلام مجید انصاری ظهر دوشنبه در نشست خبری در ایلام اظهار کرد: در بحبوحه تبلیغات ریاست جمهوری، خبرنگاری از یک جریان خاص در نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه در خصوص یک موضوع مبهم که روز قبل آن اتفاق افتاده و هنوز زوایای آن مشخص نیست، سوال می کند که علی القاعده سخنگو با توجه به اینکه سوال در خصوص یک وزیر است و رئیس دولت نیز نامزد انتخابات است، باید با احتیاط و دقت نظر بیشتری پاسخ می دادند.

** حجت الاسلام انصاری: مسیر توسعه کشور در انتخابات مشخص می شود
 
معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: مسیر پیشرفت، اداره و برنامه های توسعه ای کشور در انتخابات دوازدهم با مشارکت مردم در پای صندوق های رای معلوم و مشخص می شود.
 
حجت الاسلام مجید انصاری عصر دوشنبه در جمع هواداران حسن روحانی در حسینیه حائری شهر ایلام اظهار کرد: ایران در پیچ مهمی از تاریخ قرار گرفته است که این انتخابات مسیر ده ها سال آینده کشور را ترسیم می کند.

 ** سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه ایثارگران در دولت یازدهم اجرایی شد
 
مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: تمام بندهای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه ایثارگران که در سال های گذشته معطل مانده بود، در دولت یازدهم اجرایی شده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین پرویز ولی زاده روز سه شنبه در دیدار با استاندار ایلام با بیان اینکه این سیاست ها در اواخر بهمن 89 از سوی رهبری ابلاغ شد، افزود: این سیاست ها نیاز به آیین نامه داشت اما دولت قبل یک بند از این سیاست ها را اجرایی نکرد و همه آنها در دولت یازدهم اجرایی شد.
 
وی اظهار کرد: کارهایی که در بخش ایثارگران در دولت یازدهم انجام شد در طول سال های بعد از جنگ کم سابقه بوده ضمن اینکه بار مالی زیادی نیز برای دولت ایجاد کرده است.

** دولت یازدهم خدمت به ایثارگران را سرلوحه کار خود قرار داد
 
مسئول هماهنگی امور ایثارگران نهاد ریاست جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید بر اساس باورهای دینی و آموزه های اسلامی و همچنین وصیت نامه الهی، سیاسی امام خمینی(ره) خدمت به ایثارگران را سرلوحه کار خود قرار داده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین پرویز ولی زاده روز سه شنبه در نشست مشاوران ایثارگران دستگاه های اجرایی استان ایلام اظهار کرد: دولت یازدهم از جنس ایثارگران است و رئیس جمهوری بخاطر حضور مداوم در جبهه ها، ایثارگران را باور دارد.
 
وی افزود: تا کسی به ایثارگران و فرهنگ ایثار و شهادت باور و ایمان قلبی نداشته باشد و از جنس خود آنان نباشد اراده ای برای خدمت به این قشر در او ایجاد نخواهد شد.

** تداوم راه اعتدال و توسعه مستلزم رای مردم به حسن روحانی است
 
مشاور امور ایثارگران و شاهد نهاد ریاست جمهوری گفت: ادامه راه اعتدال و اصلاح طلبی و حرکت در مسیر عقلانیت در گرو رای مجدد مردم به حسن روحانی است.
 
حجت الاسلام پرویز ولی زاده شامگاه سه شنبه در اجتماع ستاد انتخاباتی حسن روحانی در شهر سرابله اظهار کرد: مردم با آزاد اندیشی و آگاهی کامل برای تداوم مسیر حرکت چهار سال دولت یازدهم بار دیگر به روحانی برای سکانداری مدیریت اجرایی کشور رای می دهند.
 
وی افزود: شاخص اصلاح طلبی و اعتدال گرایی در استان ایلام در تمام انتخابات توسط مردم به نمایش گذاشته شده و سابقه روشن این تفکر در عرصه انتخابات سال 76 بود.

** وزیر جهاد کشاورزی وارد استان ایلام شد
 
محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی دولت تدبیر و امید عصر چهارشنبه با استقبال محمدرضا مروارید استاندار و جمعی از مدیران اجرایی از طریق فرودگاه شهدا، وارد ایلام شد.
 
محمود حجتی در سفر 2 روزه خود به استان ایلام برنامه های متعددی از جمله دیدار با کشاورزان و بهره برداران، بازدید از طرح های حوزه کشاورزی و شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی استان دارد.
 
نخستین برنامه وزیر جهاد کشاورزی در این سفر عصر چهارشنبه حضور در جمع بهره برداران و کارگزاران جهاد کشاورزی استان ایلام در سالن فنی و حرفه ای به منظور بررسی مسایل و مشکلات و خواسته های این قشر است.
 
حجتی همچنین از سامانه گرمسیری در دست اجرا در این استان در منطقه صالح آباد بازدید می کند تا در جریان روند پیشرفت این طرح کلان ملی قرار گیرد.
 
آخرین برنامه وزیر جهاد کشاورزی در سفر به ایلام روز پنجشنبه شرکت در نشست اقتصاد مقاومتی استان است که با حضور مدیران و مسئولان این استان برگزار می شود.

** وزیر جهاد کشاورزی: در دولت یازدهم بخش کشاورزی کشور در مسیر رشد و شکوفایی قرار گرفت
 
وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در دولت یازدهم بخش کشاورزی کشور در مسیر رشد و شکوفایی قرار گرفت، گفت: حمایت از طرح های توسعه ای حوزه کشاورزی و منابع آب و خاک از مهمترین کارهای دولت است.
 
محمود حجتی عصر جهارشنبه در گردهمایی کشاورزان، بهره برداران، اعضای اتحادیه ها، تشکل ها و تعاونی های کشاورزی استان ایلام اظهار کرد: دولت یازدهم در قالب طرح های مختلف با حمایت های بی دریغ رهبری، پیگیری های ریاست جمهوری و تلاش مسئولان کشوری و استان ها اقدام های ارزنده و تحول زایی در حوزه کشاورزی کشور انجام داد که چهره کشاورزی ایران اسلامی به مدد این تحولات دست خوش تحول، تغییر و رشد شده است.

** بنرهای تبلیغاتی انتخابات شورای شهر ایلام در 150 نقطه نصب شد
 
رئیس اداره روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ایلام گفت: همزمان با شروع رسمی تبلیغات انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا (بامداد پنجشنبه) و در اجرای طرح تبلیغات پاکیزه شهری بنر تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شورای اسلامی این شهر در 150 نقطه شهری نصب شد.
 
محمد سلطانی روز پنجشنبه اظهار کرد: این بنرها حاوی عکس و مشخصات 105 نامزد انتخابات شورای اسلامی شهر ایلام است و به منظور رعایت اعتدال در هر بنر عکس ها به صورت چرخشی در ردیف بالای آن قرار گرفته است.
 
وی یادآور شد: عکس و مشخصات 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری نیز در 55 نقطه شهری بوسیله استرابوردهای 12 متری نصب شد که در این استرابوردهای تبلیغاتی برای چاپ عکس هر نامزد سه متر فضا در نظر گرفته شده است.

** وزیر جهاد کشاورزی: دولت از طرح های خرد اقتصادی با هدف جلوگیری از مهاجرت روستاییان حمایت می کند
 
وزیر جهاد کشاورزی گفت: تمام همت دولت و مسئولان ایجاد طرح های کوچک و متوسط زودبازده در حوزه های مختلف صنعتی، گردشگری و کشاورزی در روستاها و مناطق دور افتاده دارای تراکم جمعیتی بالا است تا با حمایت از این طرح ها از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری کند.
 
محمود حجتی روز پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان ایلام اظهار کرد: با ایجاد اینگونه صنایع خرد، کوچک و متوسط و افزایش دامنه پراکنش این صنایع در نقاط مختلف استان ها زمینه رونق و بالندگی در روستاها فراهم و مهاجرت روستاییان به شهرها کم می شود.
 
وی افزود: دولت یازدهم طرحی 2 فوریتی به مجلس ارائه داد که در صورت تصویب نهایی مبلغ 45 هزار میلیارد ریال به عنوان سرمایه در گردش برای ایجاد و رونق بخشی صنایع در مناطق روستایی کشور اختصاص می یابد.

** زیبا کلام: شرایط امروز ما مانند دوم خرداد 76 است
 
استاد دانشگاه تهران گفت: شرایط امروز ما در انتخابات ریاست جمهوری این دوره درست مانند دوم خرداد سال 76 است.
 
صادق زیباکلام روز پنجشنبه در جمع حامیان روحانی در سرسرای همایش های هلال احمر ایلام اظهار کرد: امروز اگر نتوانیم تحریمی ها(تحریم کنندگان انتخابات)، بی تفاوت ها و آرای خاکستری را به عرصه بکشانیم بازنده انتخابات خواهیم بود.

** امام جمعه ایلام: حضور مردم در انتخابات تراز نظام اسلامی در جهان را ارتقا می دهد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: حضور همه جانبه و مشارکت بالای تمامی اقشار جامعه در انتخابات 29 اردیبهشت ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تراز نظام اسلامی در جهان را ارتقا می دهد.
 
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تاکید دارند، اظهار کرد: استحکام نظام و مردمی بودن آن با حضور حداکثری در انتخابات رقم می خورد.
 
وی یادآور شد: انتخابات در نظام اسلامی در آزادی مطلق برگزار می شود و با وجود اینکه هیچ اجباری نیست اما مردم با میل خود و در کمال آزادی پای صندوق های رای حاضر شده و به فرد یا افراد مورد نظرشان رای می دهند.
 
خطیب جمعه ایلام اضافه کرد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برنامه های خود را ارائه می دهند و مردم نیز در روز رای گیری با رای خود در مورد این برنامه ها قضاوت می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار