رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه دانشجویان مدت زمان بسیاری را صرف استفاده از شبکه‌های اجتماعی می کنند، گفت: این وضعیت نگران کننده است.
کد خبر: ۴۲۰۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷ 08 May 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،، دکتر فرهاد دانش‌نیا در نشست تخصصی "فرصت ها و تهدیدهای فضای مجازی" که امروز (18 اردیبهشت) با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و مسئولین انتظامی استان در محل دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی برگزار شد، با اشاره به اینکه نظم و امنیت یکی از نشانه‌های توسعه و پیشرفت جوامع است، گفت: یکی از متولیان اصلی نظم و امنیت نیروی انتظامی است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی به خوبی به ضرورت ارتباط با دانشگاه واقف است، گفت: این نشست نیز در چارچوب همکاری میان دانشگاه و نیروی انتظامی شکل گرفته است.

دانش نیا با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی تنها متولی برقراری نظم و امنیت نیست، گفت: هم اکنون مسائل امنیتی در کشور ما با پیچیدگی‌های بسیاری مواجه شده و بخشی از این مشکلات معلول کم کاری ما در دانشگاه و ضعف ما در ارتباط با نهادهای دیگر است.

وی افزود: هنوز ساختاری وجود ندارد که دانشجویان ما بتوانند پروژه ها و پژوهش‌هایشان را به سمت تحلیل مسائل امنیتی ببرند و این ضعفی است که باید برایش راهکاری اندیشیده شود.

رییس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه ابراز امیدواری کرد: برگزاری نشست‌های اینچنینی زمینه‌ساز شکل‌گیری فضای تعاملی میان دانشگاه و سایر نهادها باشد.

وی با بیان اینکه دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی ظرفیت و آمادگی کامل جهت تعامل با نهادها و ارگان‌ها را دارد، گفت: این دانشکده مهم‌ترین مرکز فکری است که می‌تواند در مواجه علمی، دقیق و سیستماتیک با پدیده‌های مختلف یاری رسان باشد.

دانش‌نیا ابراز امیدواری کرد: با تداوم همکاری‌ها میان دانشگاه و نیروی انتظامی، این دونهاد به جایی برسند که ضرورت کنار هم بودن و تعامل با یکدیگر را حس کنند.

وی در ادامه به تحول ایجاد شده در جهان با ورود شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: دو دهه است که جهان درگیر این تحول است و امروزه چه بخواهیم و چه نخواهیم دامنه این تحول به کشور ما کشیده شده است.دانش نیا تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی در حقیقت انقلابی در حوزه تکنولوژی هستند که ساختار و سبک زندگی را به شکل انقلاب گونه ای متحول کرده‌اند.

وی افزود: متاسفانه شبکه های اجتماعی در حالی به کشور ما ورود کرد که دانش و آگاهی آن که از آن به عنوان سواد رسانه‌ای نام برده می شود، وارد کشورمان نشد.این استاد دانشگاه با بیان اینکه هیچ پدیده‌ای فی النفسه فرصت و تهدید نیست، گفت: این وضعیت و موقعیت ما است که می‌توانیم پدیده‌ها را به فرصت یا تهدید تبدیل کنیم.

دانش نیا با ابراز نگرانی از وضعیت استفاده از شبکه های اجتماعی در میان قشر دانشجو، گفت: طی تحقیقات به عمل آمده از میزان فعالیت دانشجویان در شبکه‌های اجتماعی، آمارهای نگران کننده ای به دست آمده است.

وی با تاکید بر داشتن رویکرد فرهنگی در برخورد با مخاطرات فضای مجازی، گفت: از هم اکنون باید فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم در حوزه فضای مجازی صورت گیرد که شاهد تعادل و پایداری امنیت در این حوزه باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار