غلامرضا باقری در گفتگو با تابناک:
عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه گفت:با اجرای طرح بازیافت پسماندهای عمرانی وساختمانی شهر کرمانشاه که با هدف تولید موادجایگزین برای ساخت ساز می باشدو بطور مستقیم برای 100نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد.
کد خبر: ۴۲۰۱۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 07 May 2017
غلامرضا باقری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تابناک افزود: بر اساس مطالعاتی که در سال 92 در شهر کرمانشاه  انجام شدروزانه حدود 4000 تن یعنی سالیانه حدود 1500000 هزار تن نخاله  ساختمانی تولید و بدون هیچگونه مدیریتی در حاشیه شهر تخلیه می گردد.

وی خاطر نشان کرد: که این کار باعث مشکلات زیست محیطی فراوان و آلودگی آب های زیر زمینی وجاری ، متصاعد شدن گاز های سمی ، ازبین رفتن خاک های زراعی ،کشاورزی و منابع طبیعی شده است که پس از بررسی ویژه در دستور کار شورا قرار گرفت.

 باقری تصریح کرد:جهت تصویب شدن طرح در جلسات رسمي شورای شهر کرمانشاه که در آبان 91 برگزار شد اقدامات انجام شد.

عضو شورای اسلامی شهرکرمانشاه اظهارداشت: باارائه طرح توجیهی بازیافت نخاله ساختمان شهر در آبان 91  ودریافت جواز تاسیس با اولویت الف از سازمان صنعت و معدن  برای اولین بار در ایران در اسفند 91، دریافت شد از طریق شهرداری کرمانشاه و معاونت عمرانی استانداری وسازمان شهرداری ها و دهیاری درخواست تسهیلات صورت گرفت که نتیجه 
حاصل نشد.

وی ابراز داشت:تصویری طرح در کمیته کارشناسی سرمایه گذاری استان در اسفند 91 ارایه شد وکار معرفی طرح به بانک تجارت انجام شد که منجر به پرداخت ۹ میلیارد تومان تسهیلات در تاریخ اسفند 91 صورت گرفت و  طرح توجیهی و مدارک مورد نیازجهت دریافت تسهیلات به بانک تجارت در فروردین ۹۲ انجام شد.

به گفته این مسئول:مصوبه ی شورای شهر در خصوص مشارکت  شهرداری و پرداخت سهم آورده و تضمین ملکی در آذر ۹۲ انجام وپرداخت ۳ میلیارد تومان از سهام آورده سهامداران در آذر ۹۲انجام  و 2/4میلیارد تومان وام نیز توسط بانک تجارت دردی 92 پرداخت شد.

باقری افزود:با دریافت تسهیلات مورد نیاز دو خط ماشین آلات بازیافت نخالات ساختمانی در دی 93  و یک دستگاه بیل مکانیکی خریداری شد و 20 هکتار زمین از منابع طبیعی برای محل اجرای طرح تخصیص و واگذاشده است.

ایشان گفتند:برای اولین بار توسط شورای شهر کرمانشاه تصویب پرداخت هزینه های پردازش و بازیافت نخاله ساختمانی توسط تولید کنندگان  صورت گرفته واقدامات اولیه برای تشکیل ستاد مدیریت پسمانده های عمرانی براساس شیوه نامه سازمان شهرداری های کشور انجام شده است.

باقری تاکید کرد:برای به ثمر رسیدن این طرح عظیم و مهم تا کنون 6 میلیارد تومان برای خرید ماشین آلات و مجوزات زمین و بیل مکانیکی سرمایه گذاری شده است و برای تکمیل طرح به 2 میلیارد تومان دیگر جهت تجهیز و خریداری تجهیزاتی از قبیل بیل مکانیکی .لودر . لیفتراک. کامیون و دو دستگاه سرند ثانویه مورد نیاز می باشد.

وی در پایان افزود: 9 میلیارد تومان هزینه های سالیانه ا ین طرح از قبیل بازگشت وام ،بهره بانکی،و هرینه های جاری و دستمزد می باشد و طرح در حال حاضر در مرحله انجام است که امیدواریم با توجه به توجیهات اقتصادی اکولوژی طرح جهت جلوگیری ازآلودگی های محیطی ،ایجاد ارزش اقتصادی  بااستفاده مجدد از نخاله های ساختمانی برای ساخت مصالح و زیر سازی در استان مثمر ثمر واقع شود.
گفتگو از صفورا دانایی فرد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار