وزارت امور خارجه آمریکا با صدور اخطاریه سفر به اروپا برای شهروندان خود، اعلام کرد: خطر حملات تروریستی (در این قاره) همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۴۱۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 02 May 2017
به گزارش تابناک : تارنمای سی ان ان امروز (سه شنبه) با اعلام این خبر افزود: در اخطار سفر وزارت امور خارجه آمریکا آمده است 'با وجود اینکه دولت های اروپایی به عملیات ضد تروریسم خود ادامه می دهند، این وزارتخانه همچنان درباره حملات تروریستی بالقوه آتی دراین منطقه نگران است'.
اخطاریه وزارت امور خارجه آمریکا می افزاید: شهروندان آمریکایی باید همواره مراقب حامیان تروریست و یا تندروهای 'خود افراط گرا'، که ممکن است بدون هیچ اخطاری دست به حمله بزنند، باشند.
اخطاریه سفر تازه وزارت امور خارجه آمریکا به جلب توجه به حملات در فرانسه با توجه در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری در این کشور و نیز در روسیه، سوئد و انگلیس نوشت که افراط گرایان تمایل به تمرکز بر نقاط مهم گردشگری در این کشورها برای حملات خود دارند.
به نوشته سی ان ان، یک مقام آمریکایی (که نام وی ذکر نشد) به این شبکه خبری گفت که تهدید تروریستی در اروپا بیش از هر زمان دیگر در بالاترین سطح خود قرار دارد.
تارنمای سی ان ان در ادامه گزارش خود نوشت: تحقیقات اخیر نشان داده که بیش از یکهزار و 900 ستیزه جوی خارجی از عراق و سوریه به اروپا بازگشته اند.
اخطاریه سفر وزارت امور خارجه آمریکا به اروپا در ماه سپتامبر (شهریور) منقضی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه آمریکا از آغاز سال 2017 تا کنون برای اتباع خود 24 هشدار و اخطار سفر صادر کرده است.
وزارت امور خارجه آمریکا در 28 و 29 مارس (هشتم و نهم فروردین) برای اتباع خود به ترتیب برای سفر به ترکیه و عربستان سعودی هشدار صادر کرد و در یازدهم آوریل (22 فروردین) امسال نیز درباره سفر به رژیم صهیونیستی و کرانه باختری هشدار داد.




منبع : ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار