نماینده مردم ورامین در مجلس، دولت یازدهم را در حمایت از کارگران ناکارآمد دانست و گفت: دولت در حمایت از کارگران حرفی برای گفتن ندارد.
کد خبر: ۴۱۷۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷ 02 May 2017
به گزارش تابناک : سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به شعارهای کارگران در مراسم سخنرانی رئیس‌جمهور به مناسبت روز کارگر، گفت: علیرغم اینکه اکثریت خانه کارگر و تشکل‌های کارگری در این دوره از آقای روحانی حمایت کردند، اما متأسفانه دولت یازدهم در ارتباط با حقوق کارگران، امنیت شغلی‌شان و اشتغال آنها، پس از 4 سال حرفی برای گفتن ندارد.
 
وی با بیان اینکه انصافا دست دولت در حوزه کارگری خالی است و نمی‌تواند پس از 4 سال آنها را در تأمین معیشت‌شان متقاعد کند، افزود: با توجه به عملکرد دولت در عدم توجه به وضع معیشتی و امنیت شغلی کارگران طی سال‌های اخیر، امروز این برخوردها از سوی کارگران با رئیس‌جمهور طبیعی است، زیرا کارگران 4 سال است که هیچ اقدام مؤثری از دولت یازدهم ندیده‌اند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس به برخی ناکارآمدی‌های دولت یازدهم در حوزه کارگری اشاره و تأکید کرد: در دولت یازدهم نه حق و حقوق کارگری اصلاح شد و نه برای اصلاح قانون کار و تأمین ثبات شغلی آنها اقدام مؤثری صورت گرفت.

نقوی‌حسینی اضافه کرد: دولت یازدهم در 4 سال گذشته حتی لایحه‌ای هم برای حمایت از کارگران به مجلس ارائه نکرد. دولت هیچ اقدامی درباره امنیت شغلی کارگران و مقابله با قراردادهای موقت که کارگر را به استثمار می‌کشد، انجام نداد.

وی اظهارداشت: دولت یازدهم نه تنها کاری برای حمایت از کاگران انجام نداده، بلکه تلاش می‌کرد تا حوزه بهداشت و درمان تأمین اجتماعی را هم تصاحب کند که این به معنای نادیده گرفتن حقوق کارگران است.

نماینده مردم ورامین در مجلس با تأکید بر اینکه دولت یازدهم اقدامی در جهت حفظ منافع کارگران انجام نداده، خاطرنشان کرد: دولت در این دوره گام‌هایی خلاف منافع کارگران برداشته که طبیعی است جامعه کارگری عکس‌العمل نشان دهد و با صدای بلند از سیاست‌های دولت در این حوزه اعتراض کند.

منبع : تسنیم
برچسب ها: تابناک ، استان ها ، خبرروز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار