مهرداد سجادی در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد بینایی گفت:تنبلی چشم حالتی است که یک چشم یا هردو چشم تار می بینندکه این عارضه در کودکان قبل از سن ده سالگی بروز می کند، که معاینه ی سالیانه چشم کودکان در همان سال های اولیه می تواند به داشتن چشمانی سالم در آینده ی فرد کمک کند و از مشکلات بینایی پیشگیری کرد.
کد خبر: ۴۱۵۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۱ 30 April 2017
 مهرداد سجادی امروز در گفتگو با خبرنگارتابناک از کرمانشاه، اظهارداشت: مطالعه در نور کم و خطوط بسیار ریز نیز موجب خستگی و فشار به چشم شده چراکه دراین حالت تحدب عدسی باید تغییر کند که این موجب خستگی چشم می شود.

کارشناس ارشد بینایی سنجی با اشاره به اینکه  چشم اندام حساسی است که نیازمند مراقبت های بهداشتی خاص است، گفت: علاوه بر آلودگی ها، نور مستقیم  آفتاب، نورهای شدید و...موجب آسیب به چشم و خستگی آن شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در هنگام مطالعه حداقل فاصله ی چشم در هنگام مطالعه باید سی سانتیمتر باشد، که اشکالات بینایی به کمک عدسی های مناسب ( مقعریا محدب ) قابل اصلاح است، که بنابراین بعد از بینایی سنجی در صورت نزدیک بینی و دور بینی با انتخاب  عدسی عینک تصویر در محل عصب بینایی منطبق می شود.

کارشناس ارشد بینایی بابیان اینکه سردرد، خستگی چشم و...ممکن است به دنبال اختلال بینایی پیش بیاید، خاطرنشان کرد: در سال های اولیه زندگی کودکان با کشف  عارضه های چشمی،می توان آنرا درمان کردو از ایجاداختلالات چشمی در بزرگ سالی پیشگیری کرد.

وی به دو بیماری مهم عفونی چشم * ورم ملتحمه * و * تراخم* اشاره کرد و افزود: بیماری اول در اثر ورود باکتری های مختلف به چشم توسط دستمالی کردن چشم با دستان آلوده یا ورود گرد وغبار به چشم، ایجاد می شود و عامل تراخم نیز یک نوع ویروس بزرگ بوده که سبب التهاب و ترشح چرکی در چشم می شود.

عزیزی در پایان گفت: مبارزه با بیماری های چشمی با رعایت نکات بهداشتی و معاینه توسط چشم پزشکان ، بسیار ساده و کم هزینه است، بهتر است افراد از عینک های دودی مناسب را از فروشگاه های معتبر تهیه کنند، و از خریدن عینک از دست فروشان بپرهیزند.

گفتگو از حدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار