به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در حال حاضر نزدیک به 30 درصد مدارس استان فرسوده و نیازمند بازسازی است که بیشتر آنها نیز در روستاها و حاشیه شهرها قرار دارند.
کد خبر: ۴۱۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷ 27 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، ، سلیمان محبی در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت ورود خیرین مدرسه ساز به حوزه بازسازی مدارس فرسوده، اظهار کرد: مدرسه اولین پایگاه آموزش و علم‌آموزی بوده و قطعا آثار خیر مدرسه سازی به سازنده مدارس بازخواهد گشت.

محبی تاکید کرد: علم و دانشی که به پیشرفت منجر می شود در مدارس پایه ریزی شده و خیرین مدرسه ساز نیز در ایجاد این پیشرفت سهم دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه با بیان اینکه کار خیر خیرین مدرسه ساز به آگاهی، شناخت و دانش فرزندان ایران اسلامی می‌انجامد، اظهار کرد: در نبود علم و آگاهی و دانش قطعا شرایط کنونی در دنیا حاکم نبود و انسان‌ها به این درجه از پیشرفت نرسیده بودند.

وی در ادامه تعداد مدارس استان را در مجموع 4600 مدرسه دانست و افزود: در حال حاضر نزدیک به 30 درصد مدارس استان فرسوده  و نیازمند بازسازی است که بیشترین انها نیز در روستاها و حاشیه شهرها قرار دارند.

محبی با اشاره به کمک نزدیک به 12 میلیارد تومانی خیرین مدرسه ساز استان کرمانشاه در استان گذشته برای ساخت 48 مدرسه در استان افزود: این موضوع جای بسی خرسندی دارد.

 محبی در ادامه با بیان اینکه مبنای توسعه در همه کشورهای دنیا از مدرسه می گذرد، تصریح کرد: اگر کشوری پیشرفته باشد، بدون شک به مدرسه و معلم بها و ارزش بیشتری داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه در ادامه با اشاره به  وجود استعدادهای فراوان در استان کرمانشاه افزود: در کنکور گذشته بیش از 3300 نفر از کنکوری‌های استان در رشته های مختلف رتبه زیر سه هزار را تنها در دانشگاه های دولتی  کسب کرده بودند و این موضوع نشان از این دارد که این دیار نخبه‌های زیادی دارد که در صورت فراهم شدن شرایط و امکانات می‌توانند استعدادهای خود را شکوفا کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار