رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان گفت: خوشبختانه با طرح پزشک خانواده جمعیت روستایی این استان به صورت 100 درصد زیر پوشش طرح قرار گرفت.
کد خبر: ۴۱۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷ 26 April 2017
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان گفت: خوشبختانه با طرح پزشک خانواده جمعیت روستایی این استان به صورت 100 درصد زیر پوشش طرح قرار گرفت.

عبدالرضا فاضل صبح امروز در مراسم تجلیل از خیران سلامت استان گلستان اظهار کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی از مدیران و کارکنان آغاز می‌شود و به شهروندان منتقل خواهد شد.

وی ادامه داد: آماری که پنج سال اخیر بررسی شد 30 تا 40 درصد بیماران قلبی و عروقی با پیشگیری و توجه به تست فشار خون و قند خون کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان تاکید کرد: انسان سالم محور توسعه پایدار خواهد بود و مشارکت و همراهی مردم در راستای توسعه سلامت امری بسیار مهم و اساسی است که نقش رسانه‌ها در این بین مهم و موثر است.

فاضل بیان کرد: در بازدیدی که با معاونان در آموزش و پرورش داشتیم دیدیم که معلمان و دانش‌آموزان اطلاع کافی از حوزه سلامت و بهداشت ندارند و این موضوع به طور مستقیم به مجموعه علوم پزشکی و خدمات درمانی باز می‌گردد.

وی گفت: چالش‌های زیادی در حوزه بهداشت و درمان داریم و از سوی دیگر انتظارات نیز از ما بیشتر است که از سوی دیگر ما نیز از مردم و مسئولان انتظار داریم همکاری‌ها با حوزه سلامت بیشتر شود تا جامعه سالم‌تری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان تصریح کرد: افسردگی جزء اختلالات روانی بسیار شایع است که طی 10 سال گذشته در دنیا شاهد افزایش دو برابری بیماران افسرده در دنیا هستیم.

فاضل گفت: افسردگی منشاء ابتلا به بسیاری از بیماری‌های دیگر می‌تواند باشد که بار بیماری افسردگی در دنیا رو به افزایش است و اگر امروز از نظر زیربنایی کار موثری انجام ندهیم در آینده شاهد اتفاقات بدی در کشور خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان خاطرنشان کرد: افسردگی درمان‌های مختلفی دارد که حتی با گفت و گو می‌توان درجات مختلف افسردگی را برطرف کرد که باید با هم گفت‌وگو کنیم و به سلامت روان خود همانند سلامت جسم توجه ویژه داشته باشیم.

وی ابراز کرد: جمعیت استان حدود 2 میلیون نفر است که 850 هزار نفر در شهر و در مناطق حاشیه شهر حدود 70 هزار نفر زندگی می‌کنند که خوشبختانه با طرح پزشک خانواده جمعیت روستایی به صورت 100 درصد در استان تحت پوشش قرار گرفت.

وی اضافه کرد: در شروع سال 1396 در شهرهای 20 تا 50 هزار نفر به صورت 100 درصد تحت پوشش طرح تحول سلامت قرار گرفت.ِ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان تصریح کرد: تعداد 32 مرکز خدمات جامع سلامت و 72 پایگاه سلامت ضمیمه و غیرضمیمه در مناطق شهری بالای 20 هزار نفر ایجاد شده است.

فاضل بیان کرد: در طول سه سال گذشته 11 پایگاه سلامت در حاشیه شهرها ایجاد شده و 27 پایگاه سلامت به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی افزود: 100 درصد شهرهای زیر 20 هزار نفر در استان دارای پزشک خانواده هستند و 136 مرکز در استان طرح پزشک خانواده را در استان اجرا می‌کنند.

فاضل گفت: از ابتدای خردادماه سیستم ارجاع در استان آغاز به کار خواهد کرد و سعی ما بر این است که این سیستم در مراکز درمانی خصوصی نیز اجرایی شود تا روند درمانی بیمار بهتر انجام شود.

وی گفت: با 12 بیمارستان برای خدمات رادیولوژی قرارداد منعقد شده تا بیماران در این مراکز از خدمات بیمه روستایی هم استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان گلستان اظهار کرد: سه پروژه ساخت خانه بهداشت با مشارکت خیران سلامت در حال اجرا است و یک مرکز در گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

فاضل گفت: امیدوارم امسال بتوانیم اقدامات بهتری برای ارائه خدمات سلامت، بهداشت و درمان انجام دهیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار