معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بااشاره به اینکه بانوان بیشترین نقش را در سلامت خانواده دارند، گفت: تغذیه یکی از عوامل مهم در بروز بیمار ی یا سلامت افراد است، که با رعایت مصرف به اندازه ی قند، نمک، چربی ها در پخت غذا سلامت خانواده از سوی بانوان تامین می شود.
کد خبر: ۴۱۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 26 April 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، امید عبدی امروز در دومین همایش در هفته ی سلامت با حضور جمعی از مسئولان و ورزشکاران رشته ی همگانی اظهارداشت: اول  تا هفتم اردیبهشت ماه به عنوان هفته ی * سلامت * نام گذاری شده است، که توجه به سلامت و فعالیت های ورزشی در طول زندگی افراد، باید به عنوان*  فرهنگ * در استان ما پایه گذاری شود.

 وی گفت: وزارت درمان و‌آموزش پزشکی روی جلد محصولات نشانگر نصب می کند، که در سه رنگ مختلف سلامت  محصول ، ویژگی و تاثیرگذاری آن را در سلامت افراد نشان می دهد، که هرکدام از این رنگ ها هدایت گر افراد در استفاده از آن یا عدم استفاده از محصول و احتیاط در مصرف آن ، است.

معاون سازمان غذاو دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه ورزش موجب کاهش آسیب های  اجتماعی می شود، اظهارداشت: فعالیت ورزشی موجب نشاط در افراد شده که توجه به آن نقش مهمی در سلامت افراد دارد.

دکتر عبدی ادامه داد: تفاهم نامه ای بین اداره کل ورزش و جوانان  با اداره کل آموزش وپرورش استان منعقد شده که آموزش مضرات داروهای روان گردان و دوپینگ(  که به صورت علمی باشگاه های ورزشی صورت می گیرد) جزو تفاهم نامه است، که به آنان تاثیر منفی دوپینگ و دار وهای روان گردان بربدن برای افراد باید آموزش داده  شود.

او مصرف غذاهای آماده را به عنوان تغذیه سالم برای  افراد مناسب ندانست و تاکید کرد: خانواده باید ذائقه ی فرزندان خودرا از مصرف غذاهای آماده و نوشابه ها به سوی مصرف غذاهای سالم و سنتی تغییر دهند، چراکه بیشترین علل مرگ افراد ابتلا به سرطان، دیابت، بیماری های قلبی- عروقی و مصرف دخانیات است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار