قائم مقام ستاد انتخابات حجت الاسلام رییسی در استان کرمانشاه معتقد است، با توجه به کارنامه اقتصادی ضعیف دولت یازدهم، رقابت اصلی میان پنج کاندیدای دیگر خواهد بود و این مناظره‌ها هستند که سرنوست انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم را تعیین می‌کنند.
کد خبر: ۴۱۳۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 26 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،جلال امینی، با اشاره به تایید صلاحیت شش کاندیدا در این دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: هر کدام از این شش نفر نماینده یک سلیقه و جریان فکری هستند و عملا جریان دو قطبی در کشور نداریم.

وی افزود: شاید در ظاهر این شش نفر از دو حزب اصلاح طلب و اصولگرا باشند، اما در حقیقت هر کدام از آنها خود را نماینده یک جریان فکری کشور می‌داند.

امینی تصریح کرد: به طور مثال آقای روحانی شعار اعتدال سر می‌دهد و آقای رییسی خود را کاندیدای مستقل می‌داند و هاشمی طباء نیز خود را کاندیدای اصلاح طلبان خطاب می‌کند و آقای میرسلیم هم اصولگرا است.

کارنامه ضعیف اقتصادی، دولت "روحانی" را با چالش مواجه کرده است

این فعال سیاسی با بیان اینکه پیش بینی نتیجه انتخابات بسیار زود است، گفت: تجربه نشان داده نتیجه انتخابات همیشه در دو سه روز پایانی مشخص می‌شود. خوشبختانه مردم ما به بلوغ سیاسی خوبی رسیده‌اند و بیشتر مردم منتظر مناظره‌ها و شنیدن صحبت کاندیداها هستند تابتوانند تصمیم نهایی خود را برای انتخاب یک کاندیدا بگیرند.

امینی تصریح کرد: در نظرسنجی که اخیرا صورت گرفته بود تنها 35 درصد افراد، کاندیدای خود را انتخاب کرده بودند و حدود 65 درصد افراد منتظر مناظره‌ها هستند و هنوز تصمیم گیری نکرده اند و این امر نشان از بلوغ سیاسی مردم کشور دارد.

وی در ادامه به عملکرد دولت و تاثیر آن در انتخابات اشاره کرد و افزود: هر دولتی قطعا نقاط ضعف و قوت دارد و نمی‌توانیم بگوییم که کارنامه یک دولت قبول و دیگری مردود است و هردولت توفیقاتی در برخی مسائل و ضعف هایی در بخش‌های دیگر دارد.

وی افزود: آنچه که به نظر می‌رسد این است که دولت آقای روحانی در موضوع "اقتصاد" که دغدغه اصلی مردم کشور است پاسخگوی نیاز مردم نبوده و به قول‌ها و وعده‌های خود در این زمینه عمل نکرده و می‌توان گفت که دولت او در بُعد اقتصادی کارنامه موفقی نداشته و با چالش مواجه شده است.

خود دولت "برجام" را به نقطه ضعف تبدیل کرد

وی به موضوع "برجام" اشاره کرد و افزود: برجام می‌توانست یه نقطه مثبتی در کارنامه دولت یازدهم تبدیل شود، اما بزرگ نمایی در خصوص آن که توسط خود دولت صورت گرفت، موجب شد که توقعات از برجام بالارفته و با برآورده نشدن آنها مردم به دولت و وعده‌های آن بی‌اعتماد شوند.

امینی تصریح کرد: نمی‌توان به برجام نمره صفر تا 20 داد، زیرا در برخی زمینه‌ها توفیقاتی داشته و در برخی دیگر در خصوص آن اغراق شده و نتوانسته توقعات را آنطور که باید، برآورده کند.

وی افزود: خود دولتمردان، توقعات و انتظارات فراتر از برجام را در جامعه به وجود آوردند و وعده رفع تحریم و محاصره اقتصادی و برگشت پول های بلوکه شده و دیگر وعده های اقتصادی را دادند که برجام نتوانست آنها را برآورده کند و در نتیجه برجام به ضعفی در عملکرد دولت یازدهم تبدیل شد.

"جیب" مردم تورم تک‌رقمی را حس نکرده است

امینی به رکود سنگین چهارساله کشور هم اشاره کرد و گفت: شاخص‌های اقتصادی از جمله رشد اقتصادی و تک رقمی شدن تورم که دولت اعلام می‌کند را مردم در زندگی روزمره خود احساس نکرده اند.

وی افزود: در محاسبه نرخ تورم تمامی کالاها محاسبه می‌شوند، اما نیاز عمده مردم چند کالای اساسی است که پایین آوردن قیمت آن در زندگی مردم محسوس خواهد بود و مردم قیمت کالاها را می‌بینند و تورم تک رقمی را حس نمی‌کنند.

این فعال سیاسی تصریح کرد: بارها آقای روحانی تاکید کردند که ملاک اوضاع اقتصادی جامعه "جیب" مردم است و مردم درحال حاضر گلایه مندند و مشکل دارند و در نرخ کالاهای اساسی آنها اتفاق خاصی نیفتاده و کاهش تورم احساس نمی‌شود و از طرف دیگر طی این چهار سال رکود سنگینی بر جامعه حاکم شده که همه بخش‌های اقتصادی را آزرده کرده است.

"مناظره"ها تعیین کننده سرنوشت انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم است

امینی افزود: با این کارنامه آقای روحانی، این کاندیدای انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری عملا بخش زیادی از طرفداران خود را از دست داده و به نظر می‌رسد رقابت اصلی میان پنج کاندیدای دیگر باشد.

وی تصریح کرد: باید منتظر نشست و دید کدام کاندیدا در تبلیغات و مناظره‌ها می‌تواند موجی از مردم را پشت سر خود به راه بیندازد و بتواند اکثریت آرای مردم را به دست آورد.امینی با بیان اینکه مردم ایران مردم باهوشی هستند، گفت: قطعا مردم با دقت نظاره‌گر مناظره‌ها و برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها خواهند بود و صداقت کلام را درک می‌کنند.

وی افزود: صحبت‌های به دور ازه آن صداقت و تخریب و نادیده گرفتن دستاوردهای نظام و سیاه نمایی و بی‌اخلاقی که متاسفانه بعضا در برخی موضع گیری‌ها شاهد آن هستیم از چشم مردم دور نمی‌ماند و قطعا این امور در رای مردم تاثیرگذار خواهد بود.تجربه نشان داده یک "جریان سیاسی" نمی‌تواند به تنهایی کشور را اداره کند

امینی با بیان اینکه تجربه چندین دوره ریاست جمهوری نشان داده یک جریان یا یک جناح به تنهایی نمی‌تواند کشور را اداره کند، گفت: تاکنون جناح بندی‌های سیاسی نتوانسته اند پاسخگوی نیاز جامعه باشند.

وی تاکید کرد: باید فضا را باز کنیم تا همه جناح‌های سیاسی در اداره کشور و پیشبرد توسعه آن مشارکت داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار