مدیر حوزه علمیه کرمانشاه گفت: اسلام دین وحدت، آرامش، رحمان و رحیم و اخلاق است و رفتار و سیره پیامبر (ص) اوج اخلاق است.
کد خبر: ۴۱۳۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۹ 26 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی ، با تبریک عید بزرگ مبعث روز رحمت به همه مسلمانان جهان افزود: پیامبر (ص) از طرف خداوند تبارک و تعالی مبعث شد که تمام قوانین که با فطرت انسان سازگار است اجرا کند. 

وی با بیان اینکه دین اسلام دین ارزش های اخلاقی در مقابل ضد ارزش های فطری است، گفت: با مبعث شدن پیامبر عظیم الشان اسلام عمل به اخلاق تام در آیات قرآن و رفتار پیامبر(ص) آمیخته شد و پیامبر در اوج اخلاق قرار داشت.

وی اضافه کرد: زیرا که انسان از ظلم، تجاوز، دروغ، خیانت، تفرقه افکنی که ویژگی جامعه قبل از بعث است متنفر و به جای آن بالفطره به دنبال حقیقت، راستی، عدالت، صمیمیت و صداقت است.

حجت الاسلام موسوی به اهمیت اجرای قوانین و ارزش های اخلاقی در پیشگاه حضرت محمد (ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر (ص) می فرماید نه ظلم کنید و نه اجازه بدهید مورد ظلم واقع شوید.

وی فلسفه وجودی ایجاد شهر مدینه النبی توسط پیامبر (ص) را پیاده کردن تمام قوانین اخلاقی و ارزشی بر مبنای آیات قرآن و فطرت پاک انسان دانست و گفت: پیامبر (ص) همواره مردم را از شرب خمر، نفاق و تفرقه، ربا، تهمت ها و هجوهای قومی و نژاد، ظلم و بی عدالت دزدی و تجاوز نهی می کردند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه عمل حضرت محمد (ص) به ارزش های دینی آمیخته بود، گفت: راه نجات جهان اسلام از تفرقه و نفاق، ظلم و تعدی، سرلوحه قراردادن اعمال و رفتار 
پیامبر (ص) است.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه به فاصله و شکاف میان جامعه اسلام امروز با سیره پیامبر (ص) و ارزش های واقعی دین اسلام اشاره کرد و گفت: این شکاف، تفرقه، آدمکشی و ظلم در میان 
مسلمین نتیجه عدم آشنایی آنان با ارزش های واقعی اسلام ناب محمدی، بی کیاستی و بی سیاستی سردمداران کشورهای اسلامی است که گول شیطان صفتان روزگار را خورده اند.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه جهان منتظر ظهور مصلح عالم حضرت مهدی (عج) نوه پیامبر عظیم الشان اسلام است که همان دستورات آیات قرآن که پیامبر (ص) هزار و 400 سال قبل آورده بود اجرا و جهان را از بی اخلاقی ها، تفرقه و جنگ نجات و به صلح و آرامش هدایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار