رضا مهدوی در گفتگو با تابناک:
متخصص دندانپزشکی با بیان اینکه خون ریزی لثه عوامل مختلفی دارد،گفت: گاهی ممکن است خون ریزی به علت کمبود ویتامین *C* باشد که با وارد شدن فشار مختصر به لثه ایجاد شود و یا با فعالیت باکتری ها لثه دچار عفونت و چرک شود که در چنین شرایطی باید برای درمان اقدام شود تا از عوارض آن برسلامت عمومی بدن پیشگیری کرد.
کد خبر: ۴۱۳۷۲۰
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱ 26 April 2017
رضا مهدوی امروز در گفتگو با خبرنگارتابناک از کرمانشاه اظهارداشت: گاهی ممکن است حساس شدن دندان ها بعد از خوردن میو های ترش یا سائیدگی مینای دندان،  منجر به کند شدن دندان یا حساس شدن دندان شود که معمولا حساس شدن دندان، با برهنه شدن ریشه ی دندان و شروع بیماری های دندان همراه است.

وی ادامه داد: اقدام اساسی برای حفظ سلامت دندان ها، مسواک کردن به روش صحیح و در زمان لازم است مسواک باید موی  کوتاه داشته باشد و از نظر زبری یا نرمی برای مصرف کننده مسواک قابل قبول و مناسب باشد.

متخصص دندانپزشکی با بیان اینکه در هنگام مسواک کردن باید با دقت و بدون عجله دندان ها را در جهت طول و شیارهای  آن، به طور کامل مسواک کرد و با یک چرخش تقریبا ۴۵ درجه ای ذرات غذا را از لابلای دندان ها خارج کرد.

مهدوی خاطرنشان کرد: اگرعمل مسواک کردن به طور کامل انجام شود،‌ حداقل سه دقیقه طول خواهد کشید، که برای تکمیل کار مسواک کردن استفاده از نخ و به برای پاک کردن لای دندان و خلال دندان در نوع و اندازه ی مناسب قبل از مسواک کردن برای پاکیزه ساختن فضای میان دندان ها موثر است.

این دندانپزشک با اشاره به اینکه حداقل سه بار در شبانه روز بعدار صرف تغذیه باید مسواک کرد، که البته مسواک کردن بعداز شام و قبل از خواب اهمیت بیشتری دارد، خاطرنشان کرد: مناسب ترین زمان برای مسواک کردن حداکثر ۲۰ دقیقه بعد از صرف ماده ی غذایی است.

او درادامه تاکید کرد: در مواقع مصرف شیرینی ها و مواد غذایی چسبنده، مسواک کردن فوری بعداز مصرف مواد مورد اشاره توصیه می شود،افراد  بهتر است فقط یک نوع خمیر دندان استفاده کنند، چراکه فرصت سازگاری میکروب های دندان با ترکیبات موجود در خمیر دندان محدود می شود.

مهدوی با اشاره به اینکه نباید اجسام سخت را با دندان شکست، گفت: هیچگاه نباید لثه را با اجسام سخت مثل چوب کبریت، سنجاق و مانند این ها دستکاری کرد، و خوردن مواد قندی مخصوصا مواد قند دار چسبنده مثل شکولات و آب نبات برای سلامت دندان ها زیان بخش است، و خوردن غذاهای سرشار از کلسیم و فسفر در سلامت دندان ها مفید است.

او در پایان گفت: دندان های اصلی برای استفاده در تمام مدت عمر انسان آفریده شده اند  که جایگزین مناسبی ندارند، بنابراین برای حفظ سلامت لثه و دندان ها، و مراجعه  هر ۶ ماه یکبار به دندانپزشکی برای کنترل وضعیت آنها در تشخیص به موقع  خرابی های اولیه و ترمیم فوری آنها لازم است.

گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار