عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران گفت: اگر امنیت و آرامش روانی در زندگی کارکنان نیروی انتظامی تأمین شود، آنان با فراغ بال بیشتری می توانند به انجام صحیح مأموریت ها و وظایف خود بپردازند.
کد خبر: ۴۱۲۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸ 23 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ا زپایگاه خبری پلیس، دکتر "مجید درویشی" در کارگاه «مهارت های ارتباطی زوجین» که در سالن آمفی تئاتر ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه برگزار شد، امنیت را یکی از پایه های اساسی برای هر جامعه ای برشمرد و اظهار کرد: نیروی انتظامی در نگاه مردم برقرار کننده نظم و امنیت است، لذا کارکنان ناجا برای کارآمدی و توانمندی می بایست خانواده ای عاری از تنش داشته باشد.

وی افزود: اگر امنیت و آرامش روانی در زندگی کارکنان نیروی انتظامی تأمین شود، آنان با فراغ بال بیشتری می توانند به انجام صحیح مأموریت ها و وظایف خود بپردازند.

دکتر درویشی ادامه داد: والدین شاغل در نیروی انتظامی که با مسائل و آسیب های اجتماعی در جامعه بیش از دیگران روبه رو هستند باید با آگاه سازی منطقی فرزندان خود را آماده سالم زیستن کنند.

وی نقش مشاوره و مددکاری اجتماعی را کاملاً پر رنگ ارزیابی کرد و گفت: وضعیت نهایی پرونده های ورودی به این مراکز، حاکی از فعالیت افرادی تحصیلکرده و مجرب در این مراکز است که می توانند نقش بسزایی در کاهش و یا کنترل معضلات اجتماعی داشته باشند.

این متخصص روانشناسی و مشاوره به نقش آموزش به عنوان یکی از ضروریات جامعه امروز اشاره کرد و گفت: خانواده ها باید آموزش را مطالبه کنند، چراکه از لحاظ آسیب های اجتماعی در شرایطی بحرانی قرار گرفته ایم.

دکتر درویشی افزود: در ابتدای ازدواج زندگی خوب و آرام است اما تعارض و تقابل به مرور زمان مانند موریانه تنه ازدواج را پوسیده می کند، لذا بیش از هر زمان دیگری به یادگیری مهارت های ارتباطی نیازمند هستیم.

وی تصریح کرد: متأسفانه در بسیاری از موارد شاهدیم که زوجین پایه های اساسی تربیتی را که در خانواده پدری خود آموخته اند، وارد زندگی مشترک می کنند بدون اینکه درک درستی از یکدیگر داشته باشند که این مسئله در نهایت منجر به طلاق خواهد شد.

عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران در پایان خاطرنشان کرد: هیچ خانواده ای بدون تنش نیست اما با آموزش می توان تنش ها را تسهیل و حتی کنترل کرد، لذا برگزاری چنین کارگاه هایی در سازمان ها و نهادهای مختلف می تواند به تدریج بسیاری از مشکلات خانواده ها را برطرف کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار