کد خبر: ۴۱۰۷۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۳ 20 April 2017
اعتصاب در واقع به دنبال نارضایتی  از وضع موجود پیش می آید و در قشرهای مختلف اجتماع این اعتراض به شکل های گوناگون رخ می دهد. 

اعتصاب، علت های مختلفی دارد که معمولا برای رسیدن به وضعیت مطلوب افراد دست از کار کشیده تا وضعیت موجود به دلخواه آنان تغییر کند. 

در گوشه وکنار جهان، اعتصاب به چشم می خورد، و گاه سیاستمداران ناچارند شرایط را آن گونه که اعتصاب کنندگان می خواهند تغییر دهند. 

البته دست زدن به اعتصاب هم در کشور چشم می خورد و هرزچندگاهی بین افراد مختلف رخ می دهد، برخی  از رانندگان اتوبوس در شهرکرمانشاه  ظاهرا به علت عدم پرداخت یارانه اتوبوس دست به اعتصاب زده و از جابجایی مسافران به نقاطی که باید سرویس دهی می کردند، سرباز زده و حال اگر علت اعتصاب عدم پرداخت یارانه به اتوبوس ها بوده ، چرا 
مسئولان ذیربط (اتوبوسرانی) از پرداخت یارانه به آنان خودداری کرده و اگر قرار بر پرداخت بوده چرا با تاخیر داشته به طوری که رانندگان در اعتراض به این وضعیت، دست به اعنصاب زده اند؟ 

دلیل اعتصاب آنان به روشنی مشخص نیست، اما برخی از رانندگان علت را عدم پرداخت یارانه می دانند، که این موجب شده میدان را خالی کنند و‌مسافران در انتظار سوارشدن به اتوبوس ساعت ها در ایستگاههایی که این رانندگان بایدجابجایی  آنان را  انجام می داده اند، منتظر می ماندند، و مسئولان نیز در این باره سکوت کرده اند.

بهرحال در سایه سکوت مسئولان اتوبوسرانی، رانندگان دست به اعتراض زدند،  ومسافرانی در ترمینال شماره یک ساعت ها منتظر اتوبوس بوده اند؟ آیا مسئولانی که وظیفه حمل ونقل درون شهری را بر عهده گرفته اند نباید جوابگو باشند؟ 

آگر علت اعتصاب رانندگان اتوبوس نپرداختن  یارانه به آنان است، چرا فکری به حالشان نمی شود که بخشی از حمل و نقل درون شهری با این اعتصاب  فلج می شود، بدون آنکه شرایطشان آن گونه که می خواهند تغییر کنند.

دومین روزاعتصاب رانندگان اتوبوس ایستگاه شماره یک هم به پایان رسید بدون آنکه خواسته هایشان محقق شود، و این اعتصاب سبب سو استفاده برخی از راننده نما شده که از این آب گل آلودماهی گرفته و در جابجایی مسافران ، به نسبت  نرخ کرایه هایی که سازمان تاکسیرانی تصویب کرده ،  از مسافران کرایه مازاد می گیرند،

آیا، وقت آن نرسیده که مسئولان سازمان اتوبوسرانی به صدای اعتراض آنان گوش دهند، و خواسته هایشان را محقق کنند، تا زمینه برای سو استفاده عده ای فرصت طلب ایجاد نشود، و تا کی این اعتصاب ادامه دارد ؟ بدون آنکه صدایی رانندگان به جایی برسد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار