مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از پر شدن 90 درصد ظرفیت سدهای استان در پی بارندگی‌های اخیر خبر داد و گفت: هیچ مشکلی برای سد "داریان" به دلیل بارندگی‌ها ایجاد نشد.
کد خبر: ۴۰۹۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲ 17 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،کیاست امیریان ، با اشاره به بارندگی‌های خوب چند روز اخیر در استان اظهار کرد: خوشبختانه این بارندگی‌ها وضعیت سدهای استان را مناسب‌تر کرد، بگونه‌ای که اکنون حدود 90 درصد ظرفیت سدهای استان پر است.

وی افزود: هفت سد در دست بهره‌برداری با 830 میلیون مترمکعب ظرفیت در استان داریم که بیش از 740 میلیون مترمکعب آب پشت این سدها ذخیره است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه به دلیل بارندگی‌های خوب بهار شاهد سرریز دو سد "زاگرس" و "سلیمانشاه" بودیم، تاکید کرد: سایر سدها نیز وضعیت خوبی دارند، اما هنوز آورد رودخانه‌ها ناشی از بارش اخیر به سدها نرسیده که سد جدیدی در وضعیت سرریز قرار گیرد.

امیریان تاکید کرد: اگرچه بارندگی خوبی در مناطقی مانند اورامانات داشتیم، اما هیچ مشکلی برای سد داریان ایجاد نشده و مشکلی که در گذشته برای نیروگاه این سد ایجاد شده بود نیز در حال رفع شدن است.

وی سپس به وضعیت منابع آبی استان اشاره داشت و یادآوری کرد: ذخیره آب پشت سدها صرفا مربوط به بارندگی‌های امسال نیست و بخشی از آن ذخیره آب سال گذشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه معتقد است، نباید گول ذخیره مناسب آب پشت سدها را بخوریم، زیرا فصل بارندگی رو به انتها می‌رود و فصل گرما را پیش رو داریم که 
دیگر آوردی برای سدها وجود ندارد و مصرف آب هم بیشتر می‌شود.

به گفته این مسئول، اگر از هم اکنون مدیریت مصرف آب خصوصا در بخش کشاورزی را نداشته باشیم ممکن است در فصل تابستان با کمبود آب موجه شویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار