فرمانده ارشد آجا در غرب کشور گفت: ۲۹ فرردین ماه روز پیوند ارتش در سال ۴۲ با معمار کبیر انقلاب است‌ که در آن مقطع زمانی با سازماندهی عناصر متدین خوبش از جمله شهیدان، نامجو، سپهبد صیاد شیرازی، سپهبد قرنی ، در برقرای پیوند با امام راحل با رژیم شاهنشاهی به مبارزه پرداختند ونیروهای ما برای نشان دادن اقتدار خود توان و آمادگی کامل دارند.
کد خبر: ۴۰۸۵۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷ 16 April 2017

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک از کرمانشاه، امیر فرهاد آریا نفر در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت:   امام در نامه ی خویش در سال ۴۲ بادر سال ۴۲ پیام الهی خود را به صاحب منصبان ارتش‌ درجه داران، افراد با نجیب رسانده و آنان را همراه ملت دانست و اعلام کردند که من به حفظ اسلام‌و ملت برخواسته ام و از فشارهایی که توسط رژیم به ارتشیان می شود آگاهم که من دست دوستی به ارتش می دهم که ملت نیز پشتیبان آنان باشند.
 
وی با بیان اینکه امام در آن پیام به سران ارتش ( نیروی هوایی، نیروی زمینی و دریایی) به ارتش اعلام کردکه ملت؛ملت شماست، افزود:در اوایل انقلاب که گرو ههای ضد انقلاب با حمایت سرکردگانشان و استکبار درصدد انحلال اچرتش و تضعیف جمهوری اسلامی ایران را داشتند.
 
فرمانده ارشد آجا در غرب کشور گفت: در آن مقطع زمانی حساس با دستور امام  خمینی (ره ) ارتش با تمام قوا برای رژه به خیابان ها آمد و قدرت خود را به رخ استکبار و مخالفان انقلاب کشاند،  ودر ۲۹ فروردین ماه سال۵۹ با لبیک به فرمان امام از انقلاب در برابر عناقر مخالف محافظت کردند. 

امیر آریانفر با بیان اینکه از جمله اقدامات ما در روز ارتش «۲۹ فروردین »  نیروهای ما برای نمایش اقتدار خود در این روز آمادگی کامل دارند، ادامه داد: دیدا با خانواده شهدا، و غبار رویی از مزارشهدا در روز ۲۸ فروردین  ماه وهمچنین در روز ۲۹ فروردین با امام جمعه ی شهرستان کرمانشاه و شهرستان های تابعه دیدار خواهیم داشت.

وی با دعوت از مردم شهید پرور کرمانشاه برای حضور و پشتیبانی از نیروهای ارتش در مراسم رژه ارتشیان، افزود: در ساعت ۸ و۳۰ دقیقه روز ۲۹ فروردین ماه با حضور مسئولان استانی ، نیرروهای نظامی و انتظامی یگان های ما در بزرگراه امام خمینی مستقر که با گزارش افسرمیدان مراسم رژه شروع می شود.
 
آریانفر با بیان اینکه ما پس از شروع، مراسم یاد بود خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: پس از خیر مقدم به حضار، امام جمعه واستاندار سخنرانی کرده و سپس چتربازان از جلوی جایگاه به نمایش چتر بازی می پردازند،و بعد از آن رژه سایر یگان ها را خواهیم داشت.

این مسئول نظامی گفت: نیروهای ما با توجه به شرایط حاکم بر منطقه با رویکرد جدید جنگی پیش می روندکه با دستور فرمانده کل قوا در سازماندهی نیروهای جدید متناسب با شرایط کنونی قدرت خویش را با رژه نیروها به نمایش گذاشته و از تمام نیرهای نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و مرزبانی برای حضور در این مراسم دعوت می کنیم .

او ادامه داد: ما نیروهای خود را به سمت نیروهای واکنش سریع هدایت کرده و سلاح هایی که تجهیز شده را به نمایش گذاشته و در معرض دید عموم می گذاریم، که با توجه به تغییراتی که در ستاد فرماندهی کل قوا صورت گرفته ، و فرمانده کل قوا در فرامین به نیروی های فرماندهی تاکید کردند.

آریانفر با اشاره به اینکه  فرمان مقام معظم رهبری این است که کاربرد نیروهای عملیاتی به روز باشد ، افزود:  همچنین وضعیت معیشتی کارکنان نیز در دستور کار قرار گرفته است، طرح لبیک (امام) که متناسب با فرامین فرمانده کل قوا متناسب با عملکرد فرماندهان در اجرای وظایف خویش، است.
 
او اظهار داشت:  در شهرستان های اسلام آباد غرب و سرپل ذهاب که پادگان های نظامی ارتش مستقر هستند و در سایر شهرستان ها نیز همزمان با شهرستان کرمانشاه و سراسر کشور مراسم رژه ارتشیان شروع می شود.

فرمانده ارشد آجا در غرب کشور خاطر نشان کرد:یادمان شهید شیرودی در هفتم اردیبهشت سال جاری در شهرستان سرپل ذهاب داریم، که از عموم مردم برای حضور در این مراسم دعوت می شود.

وی با اشاره به برقراری امنیت  در مرزهای تحت امر اظهار داشت:با فعالیت شبانه روزی همکاران ما ورود و خروج  قاچاق و کالاهای ممنوعه به حداقل رسیده و همچنین قرارگاه های پاکسازی در مناطق آلوده به مین اقدامات لازم را در پاکسازی مناطق آلوده انجام داده اند.

آریانفر بیان کرد: در پاکسازی مناطق آلوده به مین دو درصد از پاکسازی باقی مانده است، که به علت جنس و بافت خاک، شرایط جوی در زیر خاک مدفون شده و یا به علت تغییر جوی دوباره روی زمین نمایان شده اند، که در سراسر مرز کشور با عراق  براساس آمار تقریبی ده هزار مین باقی مانده که از این میزان بیشترین اقدامات برای پاکسازی  در داخل مرز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: نیروهای ارتش تحت فرماندهی کل قوا به شعاری که در ابتدای انقلاب سر داده اند، پای بند بوده و آمادگی کامل در برخورد با هرگونه تحرکات (نیروهای تکفیری) را در آن سوی مرزها داشته و اقدامات آنان را در نطفه خفه می کند، و ما با تمام امکانات خویش در خدمت نیروهای وزا ت اطلاعات و ناجا خواهیم بود.

فرمانده ارشد آجا در غرب کشور خاطرنشان کرد: بنا برعزم و اراده ی مسئولان برای تردد زائران از مرز خسروی به عتبات عالیات،  با استقرار یگان ها ی ارتش، آمادگی کامل را  در برقراری امنیت و ارایه خدمات رفاهی به زائران عتبات عالیات در اربعین آینده در صورت عدم وقوع نا امنی در آنسوی مرز، دارد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار