سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی از کاهش 26 درصدی ابتلای انسانی به بیماری تب مالت در این شهرستان نسبت به سالهای گذشته خبر داد
کد خبر: ۴۰۸۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱ 16 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه، دکتر یاسر علیزاده سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی اظهار داشت: با توجه به عملکرد شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی در خصوص مبارزه و پیشگیری با بیماری بروسلوز( تب مالت)  طی دو سال گذشته در شهرستان آمار ابتلای انسانی به بیماری تب مالت کاهش یافته است.

وی افزود: در این راستا اقداماتی شامل واکسیناسیون تمامی دام های موجود در شهرستان علیه بیماری تب مالت، برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی در رابطه با بیماری های مشترک و آموزش های چهره به چهره دامداران توسط کارشناسان شبکه صورت گرفته که موجب کاهش بیماری بروسلوز نسبت به سالهای گذشته شده است.
به گفته این مقام مسئول، در سال 96 نیز برنامه ر یزی های لازم در رابطه با پیشگیری و کنترل بیماری از جمله واکسیناسیون و برنامه های آموزشی به ویژه در روستاهای درگیر بیماری در دست اقدام است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی تصریح کرد: طبق اعلام مرکز بهداشت این شهرستان آمار مبتلایان انسانی  طی سالهای 94 و 95 به ترتیب 23نفر و 17 نفر بوده است که این خود نشان دهنده کاهش 26 درصدی مبتلایان انسانی به بیماری تب مالت در شهرستان ثلاث بابا جانی است. 
 
همچنین یادآور شد: شماره های تماس 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 پل ارتباطی مردم با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه است که همواره آماده دریافت گزارشات، نظرات و پیشنهادات است
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار