نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری اعتکاف را یکی از عالی‌ترین ابزارها برای خودسازی دانست و افزود: اعتکاف آدمی را به خودسازی می‌رساند.
کد خبر: ۴۰۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰ 11 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،آیت‌الله امان‌الله نریمانی ، از اعتکاف به عنوان یک عبادت مستحب یاد و اظهار کرد:اعتکاف به معنای از همه چیز بریدن و گوشه نشینی در 

خانه خدا سبب خواهد شد تا آدمی در مورد اهداف خلقت به اندیشه فرورفته و به خودشناسی برسدکه این خودشناسی مقدمه خداشناسی خواهد بود. 

آیت‌الله نریمانی افزود:این عبادت معنوی سبب خواهد شد تا انسان‌ها از مشغولیات و دغدغه‌های خود فاصله گرفته و در خانه خدا به تدبر در مورد آفرینش و اهداف آن برسند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری  اعتکاف را همچون یک کلاس درس تربیتی دانست که باعث خلوت کردن افراد با خودشان شده و افزود: این عبادت معنوی سبب خواهد شد تا انسان‌ها خودشان را بازیافته و بیشتر قدر خودشان را بدانند.

 آیت‌الله نریمانی با تاکید بر اینکه اعتکاف می‌تواند نقش مهمی در دگرگون شدن حال روحی انسان‌ها داشته باشد، افزود: با این عبادت معنوی انسان‌ها به خداوند نزدیک‌تر خواهند شد.

وی در ادامه از خودفراموشی انسانها به عنوان یکی از آفت‌های پیش‌روی انسان‌ها در عصر کنونی یاد کرد و افزود: انسان‌ها خود را نمی‌شناسند و اگر غیر از این بود  مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نباید وجود می‌داشت.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری افزود: تلاوت آیات الهی و تفکر و تدبر در آنها، پرداختن به عبادت، خواندن ادعیه و...  از مواردی هستند که در اعتکاف توصیه می‌شوند.

وی در ادامه از معتکفین خواست تا از به همراه بردن تلفن‌های همراه با خود در این مراسم معنوی صرف‌نظر کنند، چراکه غرق بودن در فضای مجازی باعث خواهد شد تا افراد آنطور که باید و شاید نتوانند از این فرصت معنوی برای رسیدن به شناخت خود و خداوند استفاده کنند.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار