معاون پرورشی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان روانسر گفت: آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته (توانایی و رغبت ) دانش آموزان پایه نهم« متوسطه اول» شهرستان روانسر بصورت الکترونیکی برگزار می شود .
کد خبر: ۴۰۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 11 April 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری  تابناک از کرمانشاه،  محمد لقمان غفوری  امروز درگردهمایی مدیران و مشاوران مدارس متوسطه اول این شهرستان گفت: مقدمات و بسترهای لازم برای اجرای الکترونیکی و آنلاین آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته (توانایی و رغبت ) دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول این شهرستان فراهم شده است .

غفوری افزود : در هدایت تحصیلی دانش آموزان بر اساس توانایی ها، استعداد ، هوش ، رغبت و تجربه ونیز موثر بودن نمرات همه درس ها در انتخاب رشته مورد سنجش برای ورود به رشته های مختلف تحصیلی ارزیابی می شوند.

معاون پرورشی مدیریت آموزش و‌پرورش شهرستان روانسر ادامه داد ، مدیران و مشاوران مدارس تا 20اردیبهشت 96 مهلت دارند تا آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان را برگزار کنند.

غفوری  با اشاره به این که در سال تحصیلی جاری بیش از 12 مشاور امور مشاوره تحصیلی و تربیتی دانش آموزان این شهرستان را بر عهده دارندافزود : با توجه به تغییر نظام آموزشی و انتخاب رشته از پایه دهم متوسطه دوم به پایه نهم متوسطه اول تغییر یافته ، دانش آموزان پس از قبولی در پایه نهم متوسطه اول انتخاب رشته می کنند .

وی افزود : آزمون هدایت تحصیلی دانش آموزان در سامانه همگام اجرا می شود و راهنمای استفاده از سامانه همگام برای معلمان ، دانش آموزان و اولیا محترم در قسمت اطلاعیه های پورتال آموزش وپرورش شهرستان روانسر بارگزاری شده است.

450دانش آموز پایه نهم روانسری در برنامه انتخاب رشته شرکت می کنند

معاون آموزشی مدیریت آموزش وپرورش شهرستان روانسر نیز با اشاره به فعالیت 23 دبیرستان متوسطه اول در شهرستان روانسر گفت : بیش از 540دانش آموز دختر و پسر پایه نهم متوسطه درفرایند انتخاب رشته و هدایت تحصیلی شرکت می کنند 

سید عابد کمانگر برای هدایت تحصیلی در مجموع 100 امتیاز در نظر گرفته شده که 35 نمره آن مربوط به آزمون عملکرد تحصیلی دانش آموزان در سه پایه هفتم ، هشتم و نهم متوسطه اول است است و 65 نمره آن مربوط به نظرات دانش آموزان، اولیاء ، معلمان ،مشاور و مدیرمدرسه است.

وی در پایان  گفت : انتخاب رشته در پایه نهم درسه شاخه ؛ نظری ،کاردانش و فنی و حرفه ای انجام می شود و دانش آموزان براساس شاخه ای که انتخاب کرده اند رشته مورد نظر را انتخاب و ادامه تحصیل می دهند .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی دودکانلو
|
United States
|
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
آزمون مشاوره ای
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار