کد خبر: ۴۰۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲ 03 April 2017
مرگ رخدادی است که هر موجود زنده ای طعم آن را می چشد،  و خداوند بقا و جاودانگی حیات دنیوی را برای هیچ کس قرار نداده است و آدمی براساس ماهیت وجودی باید مرگ را تجربه کند .

با اعتقاد به معاد و فانی بودن آدمی در این دنیا ،  مرگ دنیوی، حالتی است که همه موجودات دنیا آن را تجربه خواهند کرد؛ زیرا مرگ تنها مسیر بازگشت به سوی خداوند است.

شهرستان روانسر با بیش از 47 هزار جمعیت در 60کیلومتری شهر کرمانشاه در برخی مواقع و در ایامی که خانواده ای یکی از بستگان خودرا به دلایل عدیده از جمله مرگ طبیعی ، تصادف و... از دست می دهد براساس قانون جسد فرد متوفی باید از سوی پزشکی قانونی مورد  معاینه قرار گیرد و جواز دفن آن  صادر شود  اما در این دیار حکایت طور دیگری است .

اما در شهر روانسر ،خانواده و بستگان فرد متوفی علاوه بر تحمل مرگ عزیزان رنج دیگری را نیز باید تحمل کنند و آن نبود پزشک قانونی در برخی مواقع در سطح شهرستان است .
براساس عرف و سنت نیاکان که جنازه متوفی زود کفن ودفن شود بستگان متوفی در تدارک انجام امور کفن و دفن هستند تا میت را با عزت و احترام تغسیل، کفن و دفن کنند ولی روانسری ها باید برای دریافت جواز دفن به همه مسئولان و معتمدینی که می توانند پزشک قانونی را بربالین فرد متوفی حاضر کنند متوسل شوند تا جواز دفن دریافت کنند .

اغلب اوقات مشاهده می شود بستگان متوفی با سردرگمی و انتظار چندین ساعته و حتی نصف روز باید منتظر باشند تا پزشک قانونی از شهرستان های همجوار با وساطت های فراوان به شهر روانسر مراجعه و امور قانونی کفن و دفن را تایید کند .

حال بااین توضیحات از مسئولان انتظار دارد برای حفظ حرمت شهروندان و کاستن از غم و اندوه وابستگان افراد متوفی زمینه حضور به موقع پزشک قانونی را بربالین جسد متوفیان فراهم کنند تا خانواده ها و بازماندگان مرحومان بجز غم فراق عزیزان رنج متوسل شدن به دستگاههای مختلف اداری برای حضور پزشک قانونی  و جواز دفن نداشته باشند . 

بدون تردید شهرستان  روانسر نیاز مبرمی به پزشکی قانونی دارد و عدم وجود این نهاد موجب  مشکلات عدیده ای برای شهروندان می شود
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار