استاندار کرمانشاه گفت: تمامی زیبایی های آب و هوایی، تاریخی و فرهنگی ایران یکجا در استان کرمانشاه قابل دیدن است و باتوجه به این ویژگی ها می توان کرمانشاه را یک ایران کوچک نامید.
کد خبر: ۳۹۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹ 23 March 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه؛ دکتر رازانی استاندار کرمانشاه با همراهی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری از فعالیت ستادهای خدمات سفر مستقر در میادین ورودی شهر کرمانشاه و همچنین نمایشگاه بزرگ صنایع دستی، سوغات و گردشگری طاق بستان بازدید کرد.

استاندار کرمانشاه در حاشیه این بازدید اظهار داشت: استان کرمانشاه از اقلیم های آب و هوایی بسیار متنوعی برخوردار است، به گونه ای که در این استان می توان سرسبزی شمال، گرمای مناطق گرمسیری و سرمای مناطق کوهستانی را همزمان تجربه کرد و این ویژگی طبیعی در نوع خود بی نظیر است.

این مقام عالی استان افزود: علاوه بر این ها کرمانشاه دارای آثار تاریخی بسیار شکوهمندی از دوران های مختلف هخامنشی، اشکانی، ساسانی و همچنین دوران اسلامی است که از جمله آن ها می توان به مجموعه تاریخی بیستون، معبد آناهیتا، تاق بستان، تکیه معاون الملک و ده ها اثر ارزشمند دیگر اشاره کرد.

وی ادامه داد: همچنین این منطقه به دلیل برخورداری تنوع فرهنگی بسیار زیاد، دارای صنایع دستی، غذاهای سنتی و آثار فرهنگی گوناگون و متنوعی است که علاقه مندان بیشماری هم دارند.

دکتر رازانی تصریح کرد: در واقع تمامی زیبایی های آب و هوایی، تاریخی و فرهنگی ایران یکجا در استان کرمانشاه قابل دیدن است و باتوجه به این ویژگی ها می توان کرمانشاه را یک ایران کوچک نامید.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به این پتانسیل ها، گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان انتخاب شده است و در سال 96 در مقایسه با سال گذشته اعتبارات بسیار بهتری برای توسعه این بخش در نظر گرفته شده است.

این مقام عالی استان با اشاره به اینکه در سال 96 توجهی ویژه به حوزه گردشگری خواهد شد در ادامه عنوان کرد: مجموعه تاق بستان از جمله مجموعه های تاریخی است که در سال جاری کار ساماندهی آن به شکل جدی دنبال می شود.
وی ادامه داد: تمامی مطالعات و برنامه ریزی های لازم برای ایجاد یک شرایط مطلوب در محوطه تاریخی طاق بستان صورت گرفته و با اختصاص منابع اعتباری لازم در سال جاری کارهای خوبی برای بهبود وضعیت این مجموعه ارزشمند انجام خواهیم داد.

استاندار کرمانشاه در ادامه از رونق صنعت هتلداری در استان خبر داد و گفت: خوشبختانه جمعیت گردشگران استان هرساله رو به افزایش است و در همین راستا صنعت هتلداری در کرمانشاه نیز از رونق خوبی برخوردار شده است به گونه ای که همه هتلداران کرمانشاهی به دنبال توسعه مجموعه های خویش هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار