کنگره ملی شعر حضرت زینب(س) با تجلیل از خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم، فروردین ۹۶ در کرمانشاه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۹۳۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳ 12 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر ،مسلم مقدسی، دبیر اجرایی کنگره ملی شعر حضرت زینب(س) ، اظهار داشت: برگزاری شعر آیینی مجموعه" مدافعان حضرت علی اکبر" از سال ۸۹ آغاز به کار کرده و تا امروز ۲۶ کنگره شعر برگزار شده است.

 دبیر اجرایی کنگره ملی شعر حضرت زینب(س) در کرمانشاه با ادامه توضیحات افزود: برگزاری این کنگره شعر سبب شده تا بسیاری از شاعران جوان به سرودن شعر در مدح ائمه(ع) 
روی آورند.

مقدسی ادامه داد: کنگره شعر مدافعان حرم برای چهارمین سال متوالی است که پس از حماسه آفرینی های جبهه مقاومت در منطقه برگزار خواهد شد.

 دبیر اجرایی کنگره ملی شعر حضرت زینب(س) در کرمانشاه خاطر نشان کرد: در کنگره شعر مدافعان حرم در سال ۹۴ از ۹ همسر شهید مدافع حرم و ۳۰ همسر رزمنده مقاومت تجلیل 
بعمل آمد.

وی با اشاره به اینکه کنگره شعر حضرت زینب(س) در ایام شهادت حضرت زینب(س) برگزار خواهد شد، افزود: امسال این کنگره با دو موضوع "وداع حضرت زینب(س) با حضرت 
سیدالشهدا(ع)" و "مدافعان حرم" برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی کنگره ملی حضرت زینب(س) خاطر نشان کرد: در همین راستا در کنگره شعر امسال از خواهران ۱۲ شهید مدافع حرم استان تجلیل بعمل خواهد آمد.

مقدسی گفت: با عنایت به اینکه شهید شاخص کشوری سال ۹۶، شهید محمد سعید جعفری از فرماندهان استان کرمانشاه است، در نظر داریم از همسر و فرزند این بزرگوار نیز دعوت بعمل آوریم.

به گفته مقدسی از خواهر شاعر بزرگوار مرحوم احمد عزیزی نیز در کنگره شعر حضرت زینب(س) تجلیل می شود.

وی با بیان اینکه به ۱۵ اثر آثار ارسال شده جوایز نفیسی تعلق می گیرد، تاکید کرد: آخرین مهلت ارسال آثار تا ۱۸ فروردین ۹۶ می باشد که شاعران می توانند آثار خود را تا این تاریخ به 
دبیرخانه ارسال کنند.

مقدسی با بیان اینکه طی ۳ سال گذشته این کنگره به صورت شخصی در استان برگزار شده، افزود: از نهادهای فرهنگی برای هرچه بهتر برگزار شدن تنها برنامه شعر آئینی کرمانشاه که به صورت سراسری و ملی برگزار می شود، طلب یاری داریم.

وی زمان برپایی کنگره را جمعه ۲۵ فروردین ۹۶ اعلام کرد و یادآور شد: امروز شعر آئینی جایگاه ویژه ای در بین شعرا دارد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمود: تاثیر یک شعر خوب می تواند از منبرها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار