فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه فروش لاک‌پشت، مارماهی و سمندر را در بازار شب عید ممنوع دانست و گفت: با هرگونه تخلف برخورد خواهد شد.
کد خبر: ۳۹۱۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 09 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، بهادر چراغی ، با اشاره به نزدیک شدن ایام نوروز و فروش ماهی در بازار اظهار کرد: تنها مواردی که فروش آن برای شب عید مجاز است، انواع ماهی قرمز، ماهیان تزئینی و ماهی‌های آکواریومی است.

وی با بیان اینکه فروش هر جاندار دیگری تخلف محسوب می‌شود، یادآوری کرد: با عرضه لاک‌پشت، سمندر، مار آبی و حتی گونه‌های گیاهی مانند لاله واژگون برخورد خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: سال گذشته با اقدامات پیشگیرانه‌ای که انجام دادیم کمترین موارد تخلف را داشتیم، اما در سال‌های قبل تر مواردی از فروش مارآبی هم گزارش شده است.

چراغی یادآوری کرد: تذکرات لازم در خصوص عدم فروش گونه‌های گیاهی و جانوری به عمده‌فروشان داده شده و نصب پوستر و توزیع تراکت نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه طی چند روز آینده گشت نوروزی یگان حفاظت محیط زیست در بازار آغاز خواهد شد، افزود: تمرکز عمده ما در بازارهای پرتردد، میادین میوه و تره بار و سایر نقاطی است که امکان فروش ماهی و سایر حیوانات وجود دارد.

به گفته این مسئول، بخش مهمی از مسئولیت نیز بر عهده خود مردم است که از خرید حیوانات خودداری کنند تا زمینه برای فعالیت افراد سودجو فراهم نشود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار