مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت:هم اکنون ۶۸ هزار خانواده با جمعیت ۱۶۸ هزار نفر مددجو تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان هستند.
کد خبر: ۳۸۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰ 05 March 2017
به گزارش خبرنگارتابناک ، حسین خدرویسی  در نشست خبری با اصحاب رسانه در کرمانشاه اظهار داشت: کمیته امداد به فرمان حضرت امام خمینی( ره) در چهاردهم اسفند تاسیس شد و چتر حمایتی این نهاد از دورترین روستاها و بخش ها گسترده شده است. 

وی گفت: ۳۵ هزار و ۵۰۰ نفر زن سرپرست خانوار که درآمد و مهریه و مستمری ندارند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی( ره) استان هستند.واز ۵۳۱۹ نفر ایتام  در کمیته امداد امام خمینی( ره )استان کرمانشاه وجود دارد که برای خدمت رسانی به این تعداد ایتام علاوه بر منابع کمیته امداد از همکاری ۲۳۸۲۰ حامی نیز بهره مند هستیم.

خدرویسی خاطرنشان کرد: ۲۴۸۱ مرد سرپرست خانوار از حمایت های کمیته امداد امام خمینی بهره مند می شوند که با توجه به گستردگی فعالیت کمیته امداد بیشترین گردش مالی را داریم و هر ماه ۳ میلیارد تومان مستمری نقدی به مددجویان استان پرداخت می شود.

وی اظهارداشت: با بیان اینکه ۶۲ میلیارد تومان در بحث اشتغال مددجویان استان کرمانشاه هزینه شده، افزود: برای بیش از ۴۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد کردیم و در استان در بحث اشتغالزایی جزو دستگاه برتر و در سطح کشور رتبه سوم را داریم.

وی با اشاره به اینکه سهمیه کمیته امداد استان ۳۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون از محل تبصره ۲۶ قانون بودجه است، گفت: از محل منابع بانکی ۸۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تسهیلات قرض الحسنه سهم استان کرمانشاه است و تاکنون ۶۲ میلیارد تسهیلات قرض الحسنه بانکی استفاده کردیم.

 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان باکید بر اینکه کمیته امداد هیچگونه معیار مذهبی، قومی و سیاسی در خدمات رسانی ندارد و نگاه به مددجویان یکسان است، گفت: کمک های مردمی به کمیته امداد مطلوب است.

خدرویسی در ادامه افزود: بر اساس آخرین توزیع اعتباری همه تعهدات کمیته امداد امام خمینی( ره) استان نسبت به مزدوجین تحت عنوان تامین جهیزیه تا پایان امسال به صفر می رسانیم و امسال نیز جمعا ۵۰۰۰ زوج از هدایای با اعتبار  ۸۴ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال استفاده کردند و نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته و کلیه پشت نوبتی های ازدواج تا آخر سال به صفر میرسد.

وی ابراز داشت: ۳۷۶۳ صندوق صدقات بزرگ، ۳۴۲۱ صندوق متوسط و ۲۱۶ هزار صندوق صدقات کوچک در مغازه ها و منازل روستایی و شهری استان وجود دارد.ومیانگین درآمد صندوق صدقات استان کرمانشاه در سال جاری  ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

خدرویسی با بیان اینکه در حوزه اشتغال برای مددجویان استان ۴۰۰۰ شغل ایجاد شده است، گفت: این اقدام در مقایسه با سایر دستگاهها قابل مقایسه نیست و طی سال ۹۴و ۹۵ جزو سه استان برتر در کشور بودیم.وامسال نیز جشن خودکفایی بیش از ۵۰۰۰ نفر از مددجویان استان کرمانشاه را خواهیم داشت.

وی افزود: در سال جاری ۱۲۵۰۰ دانشجو و دانش آموز تحت پوشش  کمیته امداد امام خمینی ره استان بودند و توانستند بالاترین رتبه ها را از آن خود کنند، در صنعت فرش استان به هزار نفر از فرش‌بافان به میزان هر نفر پنج میلیون تومان وام قرض الحسنه پرداخت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار