در جلسه با رییس صدا و سیما ؛
تابناک گیلان / عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما امروز (یکشنبه، 8 اسفندماه) با حضور در فراکسیون مستقلین ولایی ضمن پاسخگویی به سوالات و مطالب مطروحه از سوی نمایندگان از رسانه ملی، پاره‌ای از مشکلات رسانه ملی را به سمع و نظر نمایندگان حاضر در این نشست رساند که در این نشست نمایندگان دغدغه‌ها و انتقادهای خود را به شرح زیر مطرح کردند.
کد خبر: ۳۸۴۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 26 February 2017

تابناک گیلان / عبدالعلی علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما امروز (یکشنبه، 8 اسفندماه) با حضور در فراکسیون مستقلین ولایی ضمن پاسخگویی به سوالات و مطالب مطروحه از سوی نمایندگان از رسانه ملی، پاره‌ای از مشکلات رسانه ملی را به سمع و نظر نمایندگان حاضر در این نشست رساند که در این نشست نمایندگان دغدغه‌ها و انتقادهای خود را به شرح زیر مطرح کردند.

جلالی: استفاده از عبارت "تعطیلات مجلس" در هفته‌ای که نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند اشتباه است

بنابراین گزارش در ابتدای این جلسه کاظم جلالی رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با تشکر از رئیس صداوسیما برای حضور در فراکسیون، گفت: امیدوارم این دیدار سر فصلی برای تعامل بیشتر با رسانه ملی و بیان موضوعات و دغدغه های موجود باشد.

جنجال‌های سیاسی به کشور آسیب رسانده است

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی ادامه داد: ما معتقدیم جنجال‌های سیاسی به کشور آسیب رسانده و باید به سمت همگرایی برای حل مشکلات مردم قدم برداشت چراکه برخوردهای جناحی سودی برای مردم به دنبال نداشته است.

وی با بیان انتقاد به رسانه ملی به دلیل استفاده از عبارت "تعطیلات مجلس" در هفته‌ای که نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه خود با هدف سرکشی و حل و فصل مشکلات مردم می‌روند، گفت: نمایندگان در آن هفته تعطیل نیستند و کار سخت سرکشی را در پیش دارند اما صدا و سیما به اشتباه در بخش‌های خبری خود می‌گوید "تعطیلات مجلس".

فراکسیون ولایی محل خوبی برای تعامل افکار

وی با بیان اینکه فراکسیون ولایی محل خوبی برای تعامل افکار است چراکه نگاه سیاسی و جناحی به مسائل ندارد، افزود: البته می‌دانیم صدا و سیما نیز وظایف سخت و سنگینی به دوش دارد و جلب رضایت همه کار بسیار سختی است.

گره خوردن صداوسیما با تأمین امنیت ملی کشور

نماینده مردم شاهرود در مجلس همچنین در پایان جلسه تاکید کرد: دکتر علی‌عسگری تحلیل زیبای مبنی بر گره خوردن صدا و سیما با تامین امنیت ملی کشور داشتند لذا امیدواریم صدا وسیما، ملی کشوری و مردمی باشد، همچنین ان‌شاالله نمایندگان پس از پایان تعیین تکلیف برنامه و بودجه  جلسه ای را در خدمت رئیس مجلس در آن سازمان داشتند.

نعمتی: صداوسیما خود را در اختیار جناح خاصی قرار داده است

همچنین بهروز نعمتی سخنگوی هیات رئیسه مجلس با حضور در این جلسه خطاب به رسانه ملی، گفت: متاسفانه صدا و سیما مشیی را از گذشته دنبال می‌کند و طبق آن خود را در اختیار جناح خاصی قرار داده است هرچند از زمان آمدن جنابعالی برنامه‌ها و رویکردها نرم‌تر شده اند اما هنوز با وجود عذرخواهی شما و اینکه گفته‌اید سیستم را اصلاح می‌کنید اما آن نگاه جناحی همچنان ادامه دارد.   

چه کسی می تواند میزان انقلابی بودن افراد را بسنجد؟

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: متاسفانه در برنامه‌های مجلس محور تلویزیون، هر هفته تعداد مشخصی از نمایندگان به طور چرخشی دعوت می‌شود در حالی که مجلس پتانسل‌های بالایی دارد که باید از همه آن‌ها استفاده کرد و به همه آنها تریبون داد؛ درواقع آنتن تلویزیون فقط در اختیار افراد مشخصی است، اما نمی‌شود عده‌ای در سیستم قلمداد شوند و عده‌ای خیر؛ به طور مثال چه کسی می تواند میزان انقلابی بودن من با دیگری را بسنجد؟

رسانه ملی مسیر مردم را برود

سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین خطاب به رئیس رسانه ملی افزود: چرا همه بچه‌های انقلاب را در رسانه ملی به دور هم جمع نمی‌کنید؟ شما در جریان ارتحال آیت الله هاشمی دیدید که مردم به دنبال چه هستند، لذا بهتراست همین مسیر مردم را بروید و بدانید وضعیت نامناسب اعتبارات صدا و سیما به دلیل چالش جدی نمایندگان با این سازمان است.

همچنین مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: برخلاف نمایندگان دیگر که از برخورد شبکه‌های استانی گلایه دارند باید بگویم شبکه استانی اینجانب تعامل بسیار خوبی با نماندگان مجلس داشته و امیدوارم این رویکرد به‌عنوان الگو به صدا و سیمای شهرهای دیگر تسری پیدا کند.

وی همچنین با انتقاد از رویکرد برنامه "ثریا"، افزود: انتقاد خوب است اما به شرط آنکه سازنده باشد چراکه بی‌اعتماد کردن مردم به نظام و دولت اتفاق ناخوشایندی را در پی دارد، اما در برنامه ثریا شاهد رفتار ناجوانمردانه با وزیر بهداشت بودیم و من دلم برای این وزیر جدا از اینکه متعلق به چه دولتی است سوخت چراکه مجری همه تلاش خود را کرد  بگوید صفر تا صد وزارتخانه بهداشت فاسد است.

بنابراین گزارش در ادامه جلسه، دیگر نماینده‌ها درخواست‌ها و انتقاهادی خود را به رئیس رسانه ملی مطرح کردند که عمده آن درخصوص عدم پوشش دیجیتالی شبکه‌های تلویزیونی در استان‌ها شهرهای آن‌ها بود.

همچنین حسن سلیمانی نماینده مردم کنگاور انتظار خود را از رئیس صدا و سیما عدم برخورد جناحی با مسائل و در  نظر گرفتن رفتار مستقل با هدف التیام مشکلات درونی و بیرونی رسانه ملی عنوان کرد.

شهباز حسن پور نماینده سیرجان نیز با تشکر از رئیس صدا و سیما به دلیل کلید زدن 50 فیلم و سریال، پیشنهاد داد: رئیس صدا وسیما تلاش کند درصدی از بودجه استان‌ها را برای شبکه های استانی دریافت کند.  

همچنین مرتضی صفاری نطنزی نماینده نطنز خواسته خود را همچون دیگر نماینده‌ها تکمیل پوشش دیجیتالی شبکه‌های تلویزیونی در تمامی استان‌ها عنوان کرد.

تقی کبیری نماینده خوری در مجلس نیز رئیس صداوسیما را در خصوص اینکه آیا برنامه‌ای برای توسعه شبکه رادیویی استان‌ها دارد یا خیر، مورد سوال قرار داد و گفت: عدم تثبیت استخدام و مشکلات درون سازمانی، کارمندان رسانه ملی را معترض کرده است، ضمن آنکه رسانه ملی باید از ظرفیت تمام نمایندگان در برنامه‌ها استفاده شود.

مرادی نیز انتخاب نمایندگان برای حضور در رسانه ملی را گزینشی خواند و گفت: این وضعیت در برنامه‌های استانی نیز مشاهده می‌شود درحالی که در یک برنامه با محوریت مشکلات خوزستان از نماینده شهر دیگری دعوت شده بود و متاسفانه شبکه خلیج فارس در روستا و نقاط مرزی پوشش ندارد.

همچنین رحیم زارع نماینده مردم آباده با بیان اینکه 100 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای حل مشکلات تکمیلی پوشش دیجیتالی هزینه شود، افزود: باید برای جمع کردن ولنگاری فرهنگی فکری کرد ضمن آنکه پیشنهاد می‌کنم از حضور نمایندگان در حوزه‌های  انتخابیه که درگیر حل و فصل مشکلات شخصی نمایندگان هستند، فیلم مستند تهیه شود.

سید حمایت میرزاده نماینده گرمی نیز رویکرد صدا و سیما را در رابطه با مناطق آزاد دارای سوگیری دانست درحالی که معتقد است حوزه انتخابیه وی از زمان قطع شدن رفت و آمدها با فقر و مشکلات شدیدی رو به رو شده است و به گفته رهبری اگر می‌خواهید معنای فقر را بفهمید به گرمی بروید.

همچنین یوناتن بت کلیا نماینده اقلیت آشوری خطاب به علی عسگری گفت: 10 سال آقای ضرغانی به 5 نماینده اقلیت فرصت و وقت نشست و گفتگو نداد و آقای سرافزار نیز همین طور؛ شما نیز هنوز این کار را نکرده اید.

همچنین صدیف بدری نماینده اردبیل گفت: تعامل تلویزیون با مردم اصلا خوب نیست و در برنامه‌ها به صورت عادلانه از حضور نمایندگان استفاده نمی شود.

 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار