همایش تجلیل از خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران روز گذشته پنجم اسفندماه در مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۳۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 24 February 2017
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران روز گذشته پنجم اسفندماه، ۹۵  همایش تجلیل از خیرین سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران در مجتمع پیامبر اعظم دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.
 در این همایش محمدنصیری، مدیر کل خیرین و موسسات سلامت کشور گفت: ما در جمع بزرگوارانی هستیم که مصداق «برّ» هستند و تشکر واقعی را خدا و بیمارانی که از خدمات بهره می‌برند می‌کنند.
وی با بیان اینکه باید نیازها و اولویت واقعی حوزه سلامت و بهداشت را به مردم اعلام شود، افزود: وقتی نیاز واقعی را بیان کنیم مردم  اجابت می‌کنند بنا بر این لازم است موانع شرکت مردم در فعالیت‌های عمرانی را از پیش و پای آنان برداریم.
 
نصیری تصریح کرد: باید از فعالیت‌های خیر صیانت کنیم و با بهترین نحو و کیفیت بهره ببریم.
وی افزود: تکریم و تجلیل از خیان خود مروح خیر است.
در ادامه دکتر فرزاد گوهر دهی، رئیس مجمع خیران سلامت استان مازندران با بیان اینکه این استان حدود سه هزارخیر سلامت دارد که درسه سال اخیر بیش از  ۲۵۰ هزار متر مربع زمین به بخش سلامت اهداء کردند، افزود:  کمک های نقدی این بخش هم  یک هزار میلیارد ریال بوده است.
وی افزود: اهدای زمین، ساخت مرکز، خرید آمبولانس و تجهیزات بیمارستانی از دیگر کمک هایی است که  مجمع به بخش سلامت دارد و درعین حال  بیشتر توجه این مجمع معطوف به حوزه پیشگیری و بهداشت بوده است.
رئیس مجمع خیران سلامت مازندران با بیان اینکه لیستی از نیازمندیهای حوزه بهداشت و درمان استان تهیه شده و امروز در اختیار خیران عزیز قرار داده شده است، اظهار کرد: بنا داریم کلینیک جامع «ام اس» بوعلی ساری و کلینیک جامع سوختگی زارع ساری را راه اندازی کنیم که برای عملیاتی کردن آن نیازمند حمایت و مشارکت خیران حوزه سلامت هستیم.
دکتر گوهر دهی، تشکیل موسسه خیریه بیمارستان در سطح استان، توسعه بخش قلب و سی سی یو بیمارستان شهدای زیرآب، تکمیل فاز دوم بیمارستان شهید بهشتی نوشهر، احداث نمازخانه برای بیمارستانهای استان، احداث پایگاه اورژانس ۱۱۵ در سطح استان  را از نیازهای حوزه های سلامت استان برشمرد و افزود: ایجاد اتاق‌های ایزوله عفونی در بیمارستانهای شرق، مرکز و غرب استان ، تکمیل بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی سرطان کودکان (ماهک) ساری و بسیاری از موارد دیگر در لیست نیازمندی های حوزه سلامت استان است که نیاز به نگاه ویژه و خیرخواهانه خیران استان دارد.
در ادامه جمال باقری عضو شورای شهر نیز گفت: همایش خیرین سلامت در جهت تجلیل  مدیران حوزه سلامت از خیرین بخش سلامت است.
 رئیس کمیسیون بهداشت و نظارت بر محیط زیست شورای شهرساری  تصریح کرد: بسیاری از مردم می خواهند کارهای خیرخواهانه انجام دهند اما نمی دانند از کجا شروع کنند و این همایش به این افراد سمت و سو را نشان می دهد.
 وی افزود: آمار دقیقی ازخیرین استان وجود ندارد اما قطعا تعداد آن به اندازه مردم استان است زیرا بسیاری از افراد با توجه به شرایط اقتصادی خود در کارهای خیرخواهانه شرکت می کنند.
باقری تصریح کرد:عمده ترین محورهمایش خیرین سلامت آگاه کردن افکارعمومی به توسعه حوزه سلامت است.
وی افزود: استان مازندران نیازمند طرح‌های بهداشتی درمانی، افراد متخصص و خدمات بهداشتی  در نقاط مختلف است و انعکاس این همایش فرصتی  برای اطلاع رسانی  بیشتر است.
عضوشورای شهرساری خاطرنشان کرد:درچندسال گذشته شهرداری ساری بعنوان یکی از نهادهای علوم پزشکی بوده و بیش از۲۰میلیاردبه صورت مستقیم دراین حوزه هزینه کرده است.
رییس کمیسیون بهداشت و نظارت بر محیط زیست شورای شهر ساری  با اشاره به این نکته که  مهدی عبوری شهردار ساری را باید شهردار حوزه سلامت دانست، افزود: مشارکت شهرداری در ساخت پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهری که منبع آرامش روانی است را می توان یکی از اقدامات زیرساختی شهرداری در حوزه سلامت دانست.
در ادامه علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت:
در پایان جنگ در اغلب نقاط کشور بیمارستان و حتی تخت موقت نبود و با کمک مردم مرکز بهداشت و درمان را راه‌اندازی شد.
وی افزود: در ابتدای شروع مرکز بهداشت و درمان عزیزی شهرستان جویبار اعتباری نداشتیم یکی از افرادی که در جویبار  فوت کرده بود به علت نداشتن ورثه همه اموالش به این مرکز بهداشت و درمان اختصاص هدیه کرد و بیمارستان عزیزی را احداث شد و بعدها با کمک دیگر خیرین تجهیز شد.
معلمی اظهار کرد: اقدام خیر را خداوند برکت می‌دهد این اقدامات خیرخواهانه  فرصتی برای تهذیب نفس و زکات مال انسان است.
همچنین در ابتدای این همایش ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت و قاسم سخنرانی کردند که به طور مجزا منعکس شد.
به گزارش ایکنا مازندران نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان استان مازندران به شرح ذیل است که نیاز است خیران برای کمک به بهداشت و درمان جامعه بشتابند.
توسعه بخش روان پزشکی در بیمارستان های استان
احداث کلینیک جامعه سوختگی زارع
توسعه فضای فیزیکی اورژانس اطفال بیمارستان بوعلی ساری
احداث کلینیک جامع ام.اس. بوعلی ساری
ایجاد اتاق های ایزوله عفونی در بیمارستان های شرق، مرکز و غرب استان
پتکمیل بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سرطان کودکان ساری، تهیه و تجههیز بیمارستانها رازی قائمشهر، امام حسین نکا، شهدای زیراب، ثامن الائمه گلوگاه
تکمیل فاز «ب» بیمارستان شهید بهشتی نوشهر
احداث کلینیک ویژه چالوس، گلوگاه و جویبار
توسعه اورژانس بیمارستان‌ها رازی قائمشهر ، امام ساری، فریدونکنار و نور
اهدا زمین جهت ساخت تعدادی از مراکز بهداشتی درمانی در سطح استان(گلوگاه، عباس آباد، سیمرغ، سوادکوه و میاندورود)
توسعه بخش قلب و سی.سی.یو. بیمارستان شهدای زیراب
توسعه اورژانس و بخش های جراحی و اتاق عمل و آی سی. یو. بیمارستان امام حسین نکا
احداث مراکز بهداشتی درمانی  و خانه بهداشت های استان در گلوگاه، سیمرغ، سوادکوه، میاندورود و عباس آباد
احداث پایگاه اورژانس ۱۱۵ در سطح استان
احداث نمازخانه برای بیمارستان
احداث ساختمان مرکز خدمات جامعه سلامت در عباس آباد، نکا، میاندورود و قائمشهر
احداث ساختمان پزشکان بیمارستانهای کلاردشت، ثامن الائمه گلوگاه ئ امام حسین نکا
تشکیل موسسه خیریه بیمارستان در سطح استان
مطمئن هستیم مردم خیر و ولایتمدار مازندران همان گونه که در هشت سال دفاع مقدس نشان دادند، نسبت به حوزه سلامت نیز شرکت جدی خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار