در بازدید استاندار کرمانشاه از پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهری هرسین، ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه که از طولانی‌ترین پروژه‌های آب و فاضلاب است، نیاز است.
کد خبر: ۳۸۱۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸ 20 February 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک،مهدی رشید پور، مهندس فنی این پروژه گفت: تاکنون ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه به ما تخصیص داده شده است وزمان برای بهره برداری از پروژه مذکور را پایان سال ۹۵ اعلام کرد.
رشیدپور خاطر نشان کرد: تصفیه خانه فاضلاب را ما در دو قرارداد جداگانه که یکی مربوط به بخش سازه‌ای و یکی هم بخش خرید و نصب تجهیزات است را دنبال کرده ایم.که در ابتدای کار بحث خرید و نصب تجهیزات باید به صورت ارزی و با پرداخت ارز صورت می گرفت که انجام شد اما قسمت سازه ای آن به علت عدم تخصیص نقدینگی و مشکلاتی که ما با پیمانکاران در حین اجرا داشتیم باقی ماند.
مهندس فنی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری شهرستان هرسین تصریح کرد: علی رغم اینکه خریدها در همان زمان و سال ۸۲ و ۸۳ انجام شد، قسمت سازه یعنی بستری که باید آماده کنند وجود نداشت.و این دلیل طولانی شدن پروژه از این نظر موجب شد که این پروژه یکی از طولانی‌ترین پروژه‌های در دست اقدام آب و فاضلاب استان کرمانشاه باشد.
رشیدپور تاکید کرد: البته با همت و تلاشی که در اینخصوص  صورت گرفت و امسال هم این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی مطرح شد .
وی گفت: هم اکنون حدود ۲.۵ میلیارد تومان دیون ایجاد شده و اعتبار مصوب سال ۹۵ نیز ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بوده که حتی اگر این اعتبار به موقع و ۱۰۰ درصدی تخصیص داده شود باز هم با مقدار باقی مانده از دیون ایجاد شده حدود ۲ میلیارد احتیاج داریم.
رشید پور خاطرنشان کرد: این پروژه، یک پروژه ملی استانی شده است که طبق پیش بینی ما و در صورت تخصیص اعتبار تا ابتدای تابستان ۹۶ به بهره برداری برسد.
مهندس فنی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری شهرستان هرسین تصریح کرد: چون هم اکنون پروژه از حالت کلی درآمده و پیمانکاران آن نیز خرد شده است، بعضا توان مالی پیمانکاران در حدی نیست که بیش از این ادامه دهند.
رشیدپورابراز داشت: اگر دستور بفرمایید برای جلوگیری از رکود این پروژه نقدینگی به آن تزریق شود، قول می دهیم تا ابتدای تابستان ۹۶ آن را به بهره برداری برسانیم.
رشیدپور در خصوص روند اجرای شبکه در این پروژه نیز گفت: شبکه نیز در مجموع ۷۰ درصد پیشرفت دارد و یک تکه از خطر انتقال به خاطر مشکلی که ما با کشاورزان داشتیم و بحث آبرسانی به مزارعشان بود که آن هم آقای فرماندار زحمت زیادی کشیدند و طی ۲ تا ۳ جلسه با کشاورزان مشکل را رفع کردند  که حدود ۱۵۰ متر از کار باقی مانده است که اگر اعتبار به موقع تخصیص یابد به اتمام می رسد.
وی گفت: پیمانکار این پروژه نیز هم اکنون حدود ۴۰۰ میلیون تومان از ما طلب دارد و اگر نقدینگی به این پروژه داده شود آن را نیز دوباره استارت می زنیم، اما فاضلابی که وارد تصفیه خانه شود هم اکنون نیز انجام می شود.
مهندس فنی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری شهرستان هرسین، تصریح کرد: ما براساس موافقتنامه ۸۰ کیلومتر شبکه، ۲۵ کیلومتر خط انتقال و خطوط اصلی داریم که از این مقدار حدود ۷۵ کیلومتر آن را اجرا کرده ایم و در مجموع مشکل خاصی نداریم و هم اکنون عمده فاضلاب شهر جمع می شود.
وی افزود: عمده تجهیزات مورد نیاز پروژه از سال ۸۳ خریداری شده و عمده مشکل ما این است که از سال ۸۳ گارانتی(ضمانت نامه) برای اورهال کردن آنها از بین رفته است، چراکه پیمانکار پروژه در بخش نصب و خرید تجهیزات همان زمان در خصوص قرارداد خودش انجام وظیفه کرده بود اما بخش سازه ای ما باقی مانده بود که باعث رد شدن مدت گارانتی آن شده بود.
مهندس فنی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهری شهرستان هرسین، تاکید کرد: هم اکنون مشکل خاصی وجود ندارد و این پروژه اوایل تابستان سال ۹۶ در صورت تخصیص اعتبار و نقدینگی به بهره برداری کامل می رسد.






اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار