رییس شورای اسلامی استان کرمانشاه پیشنهاد داد؛
کرمانشاه- ایرنا- رییس شورای اسلامی استان کرمانشاه گفت: حمایت از صنعت فرش شهرستان سنقر و کلیایی می تواند حدود 15 هزار نفر از زنان بافنده روستایی را شاغل کند.
کد خبر: ۳۸۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 19 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا ؛سید مهدی طالقانی افزود: این اشتغال آفرینی با ورود سرمایه گذاران بخش دولتی یا خصوصی به راحتی قابل دستیابی است.
به گفته وی 'فرش کلیایی از چنان مرغوبیتی برخوردار است که در زمان های نه چندان دور حتی به کشور های اروپایی هم صادر شده است.' 
رییس شورای اسلامی شهر سنقر و کلیایی در ادامه گفت: تخمه سنقر و حبوبات آن از جمله نخود در بین شهرستان های کشور از مرغوبیت منحصر بفردی برخوردار است اما متاسفانه به دلیل عدم سرمایه گذاری، به صورت خام فروشی و با مبلغ ناچیزی از شهرستان و حتی استان خارج می شود.
طالقانی بیان کرد: در شهرستان سنقر علاوه بر وجود معادن مختلف، از نظر میراث فرهنگی و گردشگری دارای مکان های خاص و منحصر بفردی است و چنانچه در این خصوص سرمایه گذاری انجام شود، گام بزرگی برای حل مشکل اشتغال شهرستان برداشته خواهد شد.
او از سرمایه گذاران اهل سنقر و کلیایی در سراسر کشور و حتی خارج از کشور که دلشان برای این شهرستان می تپد، درخواست کرد که با سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنعتی، تولیدی و خدماتی به ایجاد شهرستانی آباد، شاداب و با طراوت کمک کنند.
شهرستان سنقر و کلیایی با 92 هزار نفر جمعیت در 86 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.
نزدیک به 10 هزار خانوار در استان کرمانشاه فرش می بافند که از این میزان چهار هزار و 500 بافنده در سنقر و کلیایی فعالیت می کنند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار