مدیرکل محیط زیست کرمانشاه:
مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به پیامدهای منفی که کیسه‌های نایلونی برای سلامت انسان دارد، گفت: تجزیه نایلون، کیسه و بطری‌های پلاستیکی نیم میلیون سال زمان نیاز دارد.
کد خبر: ۳۸۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶ 19 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا، غلامحسین کاظمی در مراسم انعقاد تفاهم نامه با شرکت غله و خدمات بازرگانی برای حذف کیسه‌های نایلونی از خبازی‌های کرمانشاه که امروز (اول اسفند) برگزار شد، اظهار کرد: کیسه پارچه‌ای هم ماندگاری بیشتر دارد و چند بار قابل مصرف است و هم سلامت انسان را به دلیل وجود مواد شیمیایی تهدید نمی‌کند.

وی با اشاره به جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با کیسه‌های نایلونی در نانوایی‌های کرمانشاه، از مردم خواست در این طرح مشارکت داشته باشند.

به گفته این مسئول، کاهش استفاده از کیسه‌های نایلونی هم مانع بیماری‌ها می‌شود و هم از نباشت زباله‌های پلاستیکی در طبیعت جلوگیری می‌کند.

کاظمی معتقد است، زباله‌های پلاستیکی که تجزیه برخی از آنها تا نیم میلیون سال هم طول می‌کشد، هم به محیط زیست صدمه می‌زند و هم مرگ بسیاری از گونه‌های جانوری را رقم می‌زند.

وی عنوان کرد: خصوصا در استانی مانند کرمانشاه که محیط طبیعی غنی شامل 45 گونه پستاندار، 180 گونه پرنده، 33 گونه ماهی، 55 گونه خزنده و دوزیست، 1200 گونه گیاهی و 163 هزار هکتار منطقه تحت مدیریت محیط زیست داریم، نباید به راحتی آن را آلوده و تخریب کنیم.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه حفظ محیط زیست برای آیندگان را یک ضرورت خواند و یادآور شد: در این راستا محیط زیست استان کرمانشاه تفاهم‌نامه‌های همکاری با دستگاه‌های مختلف از جمله اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای ایجاد مشاغل سبز، دانشگاه‌ها، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و آموزش پرورش منعقد کرده است.

کاظمی به تفاهم‌نامه با شرکت غله و خدمات بازرگانی برای حذف کسه نایلونی از خبازی‌ها هم اشاره داشت و افزود: هدف ما از این کار صرفا فرهنگسازی بین مردم است.

 شهرام نادری دبیر کارگروه پسماند محیط زیست استان کرمانشاه نیز گفت: هدف ما حذف یک شبه کیسه‌های نایلونی نیست بلکه باید این کار را قدم به قدم انجام بدهیم و پس از خبازی‌ها سراغ سایر صنوف، مشاغل و حتی صنایع برویم و برای کل کشور الگو باشیم.

وی دلیل انتخاب خبازی‌ها برای اولین مرحله را مصرف بیشتر نان بین مردم دانست و خاطرنشان کرد: نان پرمصرف ترین غذای مردم است و نیمی از انرژی انسان را تامین می‌کند، پس باید سالم به مصرف برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار