برای اولین بار در کشور و با محوریت استان کرمانشاه کیسه‌های نایلونی از خبازی‌ها حذف و کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین آن خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۰۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 19 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک، با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل محیط زیست و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه، برای اولین بار در کشور و با محوریت استان کرمانشاه کیسه‌های نایلونی از خبازی‌ها حذف و کیسه‌های پارچه‌ای جایگزین آن خواهد شد.

صفدر رحیمی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در نشست انعقاد این تفاهم نامه با اشاره به اثرات سوء مصرف کیسه‌های پلاستیکی، گفت: این کیسه‌ها ۳۰۰ تا ۴۰۰ سال در طبیعت می‌مانند و بسیار دیر تجزیه می‌شوند، به علاوه بازیافت آنها نیز بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: از دیگر معایب استفاده از کیسه نایلونی برای خرید نان این است که وقتی نان داغ را در این کیسه‌ها قرار می‌دهیم، پلی‌اتیلن موجود در کیسه نایلونی با نان ترکیب می‌شود که نتیجه آن انواع بیماری‌ها از جمله سرطان و امراض گوارشی است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه بدبو شدن نان را از دیگر پیامدهای نگهداری آن در کیسه نایلونی عنوان کرد و یادآور شد: نان از ابتدای کاشت گندم تا انتها با دشواری فراوان تولید می‌شود و حیف است در مرحله نهایی به درستی از آن نگهداری نکنیم.

رحیمی به طرح حذف کیسه‌های نایلونی از خبازی‌ها برای اولین بار در کشور اشاره کرد و افزود: اگرچه استارت این طرح در کرمانشاه زده شده، اما در تلاشیم حذف کیسه نایلونی در خبازی‌ها را به طرحی ملی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: پس از خبازی‌ها، باید سراغ سایر صنوف برویم و کیسه نایلونی را در آنها حذف کنیم و تلاش کنیم به همان روند گذشته بازگردیم که برای خرید از پاکت‌های کاغذی استفاده می‌شد.

بر اساس این طرح قرار است کیسه‌های پارچه‌ای در خبازی‌ها توزیع شود تا مردم به دلخواه خود استفاده از این کیسه‌ها را جایگزین نایلون کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار