رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: زن کلاهبرداری که خود را به عنوان کارگزار سفارت یکی از کشورهای اروپایی معرفی و به بهانه صدور ویزا کلاهبرداری کرده بود، در کرمانشاه دستگیر شد.
کد خبر: ۳۸۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 19 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علی کریمی" اظهار داشت: یکی از شهروندان کرمانشاهی با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد که از طریق شبکه اجتماعی با شخصی که خود را به عنوان کارگزار سفارت یکی از کشورهای اروپایی معرفی کرده، مورد کلاهبرداری قرار گرفته است. 

وی افزود: شاکی پرونده جهت اخذ ویزا، مبلغ ۸۵ میلیون ریال به این کارگزار قلابی پرداخت کرده است، اما با توجه به طولانی شدن زمان دریافت ویزا، متوجه این کلاهبرداری می شود.

سرهنگ کریمی ادامه داد: کارشناسان این پلیس با تلاش شبانه روزی و اقدامات فنی و با توجه به توان علمی، سرانجام موفق به شناسایی متهم شده و با هماهنگی مقام قضائی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه متهم در مواجهه با مستندات موجود به بزه انتسابی اعتراف کرده است، گفت: نباید بدون هیچ تحقیقی به دیگران اعتماد کنیم، فضای سایبر محلی است که هر کسی به راحتی می تواند خود را در آن شخصی دیگر جلوه دهد، لذا قبل از اعتماد باید به صورت حضوری به سازمان، شرکت، سفارت و یا ... مراجعه و از صحت گفته های مخاطب خود مطمئن شویم.

سرهنگ کریمی از هموطنان عزیز خواست در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما اطلاع دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار