ئیس پلیس فتا کرمانشاه:
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه فضای سایبر قابل اعتماد نیست و باید در این زمینه احتیاط شود از دستگیری یک کارگزار قلابی سفارت اروپا در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۳۸۰۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹ 19 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از فارس علی کریمی  از دستگیری کلاهبرداری با عنوان قلابی کارگزار سفارت یکی از کشورهای اروپایی در استان خبر داد و گفت: شهروندی کرمانشاهی با مراجعه به پلیس فتا استان در اظهاراتی مبنی بر کلاهبردی یک کارگزار قلابی از طریق شبکه اجتماعی اشاره و برای دستگری متهم از این مرجع قانونی درخواست کمک کرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق اعترافات مالباخته، این کارگزار قلابی زن به بهانه صدور ویزا بیش از 85 میلیون ریال کلاهبرداری کرده که در کرمانشاه دستگیر و پرونده قضایی نیز تشکیل شد.

کریمی یادآور شد:‌ براساس تحقیقات پلیس، شاکی پرونده برای اخذ ویزا، بیش از 85 میلیون ریال به این کارگزار قلابی پرداخت کرده که با توجه به طولانی شدن زمان دریافت ویزا و رفتارهای مشکوک این کارگزار قلابی، متوجه این کلاهبرداری شده است.

به گفته این مسؤول، پس از اعزام اکیپی از سوی کارشناسان پلیس و انجام تحقیقات اطلاعاتی، سرانجام با تلاش شبانه‌روزی، عملکرد فنی و توان علمی، موفق به شناسایی متهم این پرونده و دستگیری کارگزار قلابی سفارت اروپایی طی یک عملیات غافلگیرانه شدند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شهروندان خواست در صورت مشاهده و یا مواجه با این نوع موارد مشکوک و کلاهبرداری از طریق شبکه‌های اجتماعی و... پلیس فتا را از طریق آدرس سایت Cyberpolice.ir در جریان این فعالیت‌ها بگذارند تا دستگیری این افراد در اسرع وقت انجام شود.

این مسؤول با اشاره به ارائه مستندات بزه انتسابی و اعتراف متهم مذکور به کلاهبرداری با عنوان جعلی کارگزار سفارت یکی از کشورهای اروپایی، تصریح کرد: فضای سایبر به هیچ عنوان قابل اعتماد و استناد نیست، چرا که  افراد ناشناخته‌ای خود را به جای دیگران جلوه می‌دهند و باید احتیاط کرد.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه اظهار داشت: افراد باید قبل از اعتماد در هر زمینه‌ و فعالیتی، ابتدا به صورت حضوری به سازمان، شرکت، سفارت، مراکز مورد نظر و... مراجعه کرده و از صحت و سقم مسئله اطمینان حاصل کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار