یک کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد و سوء مصرف مواد مخدر برای مقرری بگیران بیمه بیکاری تحت پوشش تامین اجتماعی در استان کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۳۸۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 19 February 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه بر اساس این گزارش کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر که با میزبانی اداره حمایت از پایداری مشاغل و بیمه بیکاری و همکاری معاونت امور فرهنگی اجتماعی، با حضور جمعی از مقرری بگیران بیمه بیکاری و مسئولین خانه های همیار بهداشت کارگری واحدهای تولیدی و صنعتی در محل سالن اجتماعات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه برگزار شد.

این گزارش می افزاید: در این کارگاه آموزشی 4 ساعته رئیس اداره بیمه بیکاری، هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را افزایش ارتقاء سطح آگاهی مقرری بگیران که در بازه زمانی کوتاه مدت،  ازچرخه اشتغال خارج شده اند، برشمرد.

ایشان  خاطرنشان کرد: برنامه ریزی هدفمند و جدی برای مدیریت هیجانات مثبت و غنی سازی اوقات فراغت مقرری بگیران در زمینه آموزش مهارت های فنی وحرفه ای و تقویت مهارت های فردی و اجتماعی سبب افزایش توانایی علمی و عملی، روانی و اجتماعی جامعه هدف شده و آموزش آسیب های اجتماعی فرآیند آگاهی  را به همراه داشته و میتوان بسیاری از آسیب های خانواده را قبل از وقوع آن پیشگیری نمود.

 حیدری از مدرسین پیشگیری از اعتیاد نیز در ادامه این کارگاه آموزشی به بیان انگیزه های مختلف شیوع اعتیاد در جامعه پرداخت و افزود: فرآیند خودشناسی صحیح در جامعه با شناخت توانایی ها و استعدادهای افراد می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشد.

حیدری افزود: پیشگیری از گسترش مواد مخدر در وهله اول نیازمند آگاه سازی خانواده ها به منظور افزایش مهارت های زندگی همانند مهارت های تصمیم گیری، مهارت نه گفتن و برخورد با مسائل و مشکلات ارتباطات اجتماعی است و همچنین ارتقاء سطح فرهنگی و مذهبی افراد نیز کمک شایانی به حل این معضل اجتماعی خواهد کرد. 

وی در ادامه کارگاه آموزشی، به اختصار در خصوص سبک های فرزند پروری، مهارت های زندگی، سلامت، روش های زندگی و چالش های پیش رو مطالبی را ارائه نمود.

گفتنی است: در پایان  فراگیران، با علتهای روی آوردن افراد به مواد مخدر، روشهای مختلف پیشگیری از اعتیاد و معرفی مراکز ترک اعتیاد آشنا و نقطه نظرات و سوالات خود را در این زمینه مطرح نمودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار