فرماندار سنقرو کلیایی گفت:در راستای پیشگیری از اعتیاد به مصرف مواد مخدر در بین گروههای هدف با همکاری دستگاههای ذیربط، برنامه های آموزشی متنوع دردستور کار قرارگرفته است
کد خبر: ۳۸۰۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶ 19 February 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری سنقر و کلیایی ،یاور محمدی  در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر سنقرو کلیایی اطلاع رسانی و ایجاد حساسیت در بین خانواده ها، آموزش و پرورش و سایر مجموعه ها نسبت به عواقب ناگوار مصرف مواد مخدر را مورد تاکید قرارداد.
وی راه اندازی مراکز مشاوره  راهنمایی به صورت علمی را به عنوان نیاز جدی برای آگاه سازی و به عنوان عامل بازدارنده گرایش افراد سالم به سمت و سوی مصرف مواد مخدر دانست و توان ذهنی بالا و تقویت آنرا به عنوان عامل مصون ماندن جامعه در کاهش آسیب های اجتماعی ذکر کرد.
فرماندار سنقرو کلیایی مجموعه آموزش و پرورش را با بیش از 14 هزار دانش آموز و معلم به عنوان ظرفیت مناسب برای اشاعه برنامه های آموزشی در بحث پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و گفت: در این راستا توسط واحد پیشگیری شبکه بهداشت مطالب آموزشی به صورت ساده تهیه و برای اجرای جدی آن در مدارس سطح شهرستان توزیع خواهد شد.
دبیر شورای هماهنگی مواد مخدر استان کرمانشاه هم اعتقادات مذهبی و باورهای دینی را به عنوان عامل کاهش گرایش افراد به سمت مواد مخدرذکر کرد و گفت: خانواده هایی که از اعتقادات دینی بالایی برخوردار هستند کمتر گرفتار مصیبت اعتیاد شده اند.
علی شمشیری با بیان اینکه تا کنون 500 نوع مواد مخدر سنتی و صنعتی به ثبت رسیده است گفت: آشنایی دست اندرکاران مبارزه با مصرف مواد مخدر با انواع مواد وانتقال آگاهییهای خود به آحاد مختلف جامعه و خانواده ها برای پیشگیری از اعتیاد ضروری است.
فرمانده نیروی انتظامی سنقرو کلیایی هم گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون مقدار 14 کیلو و 479 گرم انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی در این شهرستان کشف شده است.
سرهنگ مجتبی شهبازی افزود: تعداد 345 نفردر ارتباط با موضوع به عنوان عاملین توزیع، دستگیر ودر این خصوص 261 پرونده تخلف تشکیل شده است.
توقیف تعداد 31 دستگاه خودرو و موتورسیکلت، انهدام 3 باند تهیه و توزیع مواد مخدرو 20 باب خانه تیمی، اجرای 88 مرحله طرح پاکسازی و کنترل محورهای مواصلاتی و پاکسازی 55 محله نقاط آلوده به مواد مخدر، از دیگر اقدامات مبارزه با مواد مخدر در سنقرو کلیایی است که فرمانده نیروی انتظامی سنقرو کلیایی آنها را ذکر کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار