نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه:
نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به مخالفت سیاری از اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی با برپایی نمایشگاه بهاره، گفت: بهترین روش برپایی حراج و دادن تخفیف در خود واحدهای صنفی است.
کد خبر: ۳۸۰۴۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳ 19 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا ،مجتبی صفایی ، با اشاره به اینکه مقرر شده در برخی از استان‌ها از جمله کرمانشاه نمایشگاه بهاره برپا شود، اظهار کرد: اکثر بازاریان و اتحادیه‌ها با برپایی این نمایشگاه مخالفند.
وی ادامه داد: فلسفه نمایشگاه بهاره برای عرضه مستقیم کالا، در شرایطی است که کالا و خصوصا ارزاق عمومی مردم کم باشد و برای دسترسی راحت مردم به کالا آن هم با قیمت پایین، نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برگزار شود.
به گفته سخنگوی اتاق اصناف ایران، در شرایط کنونی که همه کالاها به اندازه نیاز در بازار وجود دارد، نیازی به برپایی نمایشگاه بهاره نیست.
صفایی از رکود شدید موجود در بازار هم یاد کرد و افزود: تمام بازاریان منتظر این روزهای پایان سال هستند تا چند ماه دیگر سال که هزینه مالیات، اجاره بها و ... را دارند جبران کنند، اما برپایی نمایشگاه مانع این امر می‌شود.
وی معتقد است، استمرار برپایی نمایشگاه می‌تواند به اقتصاد خرد و بازاریان لطمه جدی وارد کند.
نائب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه خاطرنشان کرد: از سوی دیگر فقط برخی از واحدهای صنفی می‌توانند در نمایشگاه بهاره شرکت کنند، برخی از شرکت کنندگان نیز اصلا سابقه صنفی در بازار کرمانشاه ندارند و فقط با جواز کسب واحد صنفی کرمانشاه وارد نمایشگاه می‌شوند.
صفایی با اشاره به اینکه ما در کرمانشاه واحدهای تولیدی کیف و کفش و پوشاک چندانی نداریم، تاکید کرد: فلسفه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با قیمت مناسب از تولیدی‌ها است، اما وقتی که ما واحد تولیدی نداریم، برخی اصناف اجناسی که یک سال در مغازه‌هایشان به فروش نرفته را به نمایشگاه می‌آورند که کیفیت مناسبی هم ندارد.
به گفته وی، بسیاری از اجناسی که در نمایشگاه عرضه می‌شوند درجه یک نیستند و کیفیت مناسبی ندارند.
سخنگوی اتاق اصناف ایران گفت: وقتی یک مغازه‌دار مجبور باشد در نمایشگاه هزینه اجاره غرفه، کارگر و ... را بپردازد مجبور می‌شود کالای بی‌کیفیت عرضه کند تا قیمت تمام شده کمتری برایش داشته باشد.
صفایی تاکید کرد: گاهی کالای با کیفیت در نمایشگاه اظهار می‌شود، اما آنچه که در حقیقت به فروش می‌شود بی‌کیفیت است.
وی با بیان اینکه به دلیل این مشکلات مقرر شده زمان نمایشگاه از 10 روز به شش روز کاهش یابد تا اصناف کمتر صدمه ببینند، یادآوری کرد: پیشنهاد ما این است که به جای آنکه اصناف را از مغازه‌هایشان بیرون بکشیم، اجازه بدهیم در سطح همان واحد صنفی خود تخفیف و فروش فوق‌العاده داشته باشند.
نایب رئیس اتاق اصناف کرمانشاه گفت: در این صورت هم تعداد بیشتری از اصناف می‌توانند مشارکت داشته باشند و هم دسترسی مردم هم آسان‌تر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار