حدیث قیاسی در گفتگو با تابناک:
کار شناس ارشد فیزیولوژی ورزشی گفت: فیزیولوژی علم عملکرد بدن است که در بدن چه اتفاقاتی می افتد که این رشته در دو دهه گذشته رشد فراوانی داشته است.
کد خبر: ۳۷۹۶۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 18 February 2017
حدیث قیاسی در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت:در علم فیزیولوژی بهداشت سلامت مطالعه می شود که اصول بنیادی آن آمادگی، عملکرد  ورزشی  وبهداشت تندرستی است.
وی با بیان اینکه در این علم کارشناس فیزیولوژی به مربی آموزش می دهد که در شرایط مختلف وضعیت ورزشکار را کنترل کند،  افزود:  مربیان در رشته های مختلف وظیفه دارند آناتومی اندام ها ی بدن سیستم های ایمنی مختلف  ورزشکار را بشناسند.
کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی  تصریح کرد:  یک مربی در صورتی برای رسیدن به اهدافش موفق می شود علاو بر شناسایی اندام ها عضلات برای اجرای درست حرکات و‌ کنترل بهتر ورزشکار در شرایط خاص نیاز دارد با علم فیزیو لوژی ورزشی آشنا شود.
قیاسی با اشاره به اینکه این  علم با فیزیو‌تراپی که جنبه ی درمانی دارد متفاوت است، متذکرشد:  علم تمرین که برگرفته از فیزیولوژی ورزشی است مربی یاد می گیرد که در بدن ورزشکار حین فعالیت های ورزشی چه اتفاقاتی در عملکرد هورمون، اندام ها  و.. .. می افتد.
  او گفت:  استرس در انجام فعالیت های ورزشی یا تمرین در مسابقات
معضلی برای ورزشکاران محسوب می شود که باعث افت عملکرد ورزشکار شده که اگر آنان مربی آگاهی داشته باشند  می تواند این معضل را کنترل کند.
این کارشناس ارشد فیزیولوژی ادامه داد: آگاهی از علم فیزیولوژی باعث می شود که مربی قبل از مسابقه، حین یا بعد از مسابقات چهذ برنامه ای را به ورزشکار ارایه دهد که این برنامه ها در بازه های زمانی متفاوت  به نحویی که عمل به آن  یک تیم  را به اهدافشان می رساند.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار