مدیرکل دفتر امور سیاسی استاندار کرمانشاه:
مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استاندار کرمانشاه با بیان اینکه این استان آمادگی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک را دارد، گفت: تامین نیروی انسانی کارآمد در حوزه فناوری اطلاعات و ایجاد زیر‌ساخت‌های مورد نیاز از محوری‌ترین مسائل در این زمینه است
کد خبر: ۳۷۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰ 18 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از فارس ،کرم محمدی اظهار داشت: زمان تبلیغات برای کاندیداهای شهر و روستا، به استناد ماده 90 قانون انتخابات و ماده 61 آیین‌نامه اجرایی، 21 اردیبهشت‌ماه تا 27 اردیبهشت‌ماه سال آینده اعلام شده است.
وی با بیان اینکه هرگونه اقدام تبلیغی قبل از موعد مقرر ممنوع و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود، گفت: تمامی تبلیغات نامزدها رصد می‌شود و مستندات در صلاحیت کاندیداها مد‌نظر قرار می‌گیرد و با هرگونه تبلیغ زود هنگام برخورد قانونی می‌شود.
به گفته مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استاندار کرمانشاه، تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن 25 سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، دارابودن کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم از خدمت برای مردان از جمله شرایط ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا استان کرمانشاه است.
وی با بیان اینکه اعضای شوراها باید در محدوده حوزه انتخابیه خود سکونت داشته باشند، اضافه کرد: دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا دویست خانوار و داشتن مدرک دیپلم برای شورای روستاهای بالای دویست خانوار‌، داشتن حداقل مدرک فوق‌دیپلم یا معادل آن برای شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت‌ و همچنین داشتن حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن برای شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت از الزامات برای ثبت‌نام انتخاب شوندگان است.
محمدی با بیان اینکه از سال 90 بر برگزاری الکترونیکی انتخابات تاکید شده است، گفت: اهتمام مسؤولان ذی‌ربط استانی بر آماده‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز در این زمینه است.
وی تامین نیروی انسانی کارآمد در حوزه فناوری اطلاعات و ایجاد زیر‌ساخت‌های مورد نیاز را از محوری‌ترین مسائل در این زمینه دانست و افزود: جانمایی و محل اخذ آرا نکته مهم دیگری در این زمینه است.
محمدی تصریح کرد: آمادگی لازم در استان کرمانشاه(حداقل مرکز استان و چند شهرستان تابع آن) به لحاظ زیرساخت‌های لازم برای برگزاری الکترونیکی انتخابات وجود دارد، اما تابع سلسله مراتب دستورات هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار