مجتمع قضایی ویژه اطفال و نوجوانان استان کرمانشاه با حضور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه وجمعی از مسئولین استانی افتتاح شد.
کد خبر: ۳۷۹۵۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 18 February 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، محمدباقر الفت معاون قوه قضاییه در حاشیه افتتاح این مجتمع در جمع خبرنگاران افزود: اطفال، نوجوانان و جوانان آینده سازان کشور هستند که با صنعتی شدن جوامع و گسترش فضاهای مجازی، وقوع جرایم به سطح افراد کم سن و سال هم رسیده است و پیشگیری و رسیدگی به این جرائم بیشتر از پیش مورد توجه قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: سن اعمال مسئولیت کیفری در کشور ما تعریف شده و برای دخترها 9 سال تمام قمری و برای پسرها 15 سال تمام قمری است،و زیر این سن را طفل تلقی می کنیم که مسئولیت کیفری متوجه این افراد نمی شود. بالای این سن و حداکثر تا 18 سال شمسی هم نوجوان تلقی شده و رسیدگی به جرائم این افراد مطابق دستور قانونگذار در دادگاه های اطفال صورت می گیرد.
الفت اظهار داشت: با توجه به حساسیت هایی که در خصوص اطفال و نوجوانان وجود دارد، در کشور ما قانونگذار دستور داده دادگاه های اطفال برپا شوند که قضات این دادگاه ها نیز باید ویژگیهایی داشته باشند.
مجتمع قضایی ویژه اطفال و نوجوانان تاکید کرد:افتتاح اینچنین مجتمع هایی اقدام خوبی  است که استان کرمانشاه پیش قدم در این امر بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار