قطار « هر هفته با چند افتتاح» در ایستگاه چهل و ششم برای نخستین بار به بهره برداری، رونمایی و کلنگ زنی پروژه‌های منطقه 13 شهرداری اصفهان رسید.
کد خبر: ۳۷۹۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 17 February 2017

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان،اما باید توجه داشته باشیم که پروژه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته از برنامه «هر هفته با چند افتتاح» را می‌توان از پروژه‌های شاخص شهر اصفهان طی یکسال گذشته عنوان کرد که طرح‌هایی همچون بهره برداری از ورزشگاه چند منظوره و رونمایی از شهرسازی الکترونیک برای نخستین بار در اصفهان در آن گنجانده شده بود.

شهرسازی الکترونیک تاپایان سال جاری به همه مناطق شهرداری تسری می‌یابد

دکتر مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان در این آئین با اشاره به اینکه در ایام‌الله دهه فجر در شهر اصفهان علاوه بر اجرای 500 برنامه فرهنگی در محلات، پروژه‌های عمرانی زیادی نیز به بهره‌برداری رسیده استٰ، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که فعالیت‌های عمرانی شهر اصفهان در بخش کلان و محله محوری با قدرت و قوت برای ارائه خدمات به شهروندان در حال انجام است.

وی در خصوص پروژه‌های در حال بهره برداری شهرداری اصفهان در منطقه 13 نیز ابراز داشت: در این برنامه پروژه چند منظوره ورزشگاه شفق با سه هزار متر مربع عرصه، یک هزار و 450 متر مربع اعیان‌، 800 متر پارکینگ و با اعتبار 9 میلیارد و 200 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

شهردار اصفهان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی خیابان سازی آزادگان نیز بیان داشت: طول این خیابان یک کیلومتر و عرض 18 متر در دولاین با اعتبار 500 میلیون تومان بهره برداری خواهد رسید.

وی در خصوص بهره برداری از سایت کازرونی نیز گفت: زیر ساخت این سایت یک هزار و 500 متر است و فضای سبز، آسفالت و پیاده رو سازی این پروژه نیز در فضای 13 هزار و 700 متر مربعی با اعتبار 500 میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

جمالی‌نژاد با تاکید بر اینکه ساختمان خدمات شهری منطقه 13 شهرداری اصفهان نیز با اعتبار دو میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است، تصریح کرد: متراژ عرصه و اعیان این ساختمان نیز به ترتیب سه هزار و 700 و یک هزار متر مربع است که در دوطبقه و با پارکینگ یک هزار و 600 متر مربعی بهر ه برداری شده است.

وی در خصوص رونمایی از شهرسازی الکترونیک در منطقه 13 شهرداری اصفهان نیز ابراز داشت: این سامانه شامل زیرسیستم‌های شهر نما، راه‌اندازی شهرسازی الکترونیک (سرای هشت)، راه‌اندازی سیستم الکترونیک ماده صد، صدور پروانه الکترونیکی تک برگی و عدم خلاف و پایان کار، پاسخ استعلامات به صورت الکترونیکی و برون سپاری استعلامات به صورت الکترونیکی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه امروز شاهد رونمایی از اولین پروانه ساختمانی الکترونیکی به صورت تک برگی هستیم و امیدواریم این مهم تا پایان سال جاری در کلیه مناطق تسری یابد، اضافه کرد: ماموریت های شهرداری مانند شبکه درهم تنیده است به طور مثال شاید تصور نشود که آلودگی هوا و ترافیک شهر به شهرسازی الکترونیک مرتبط باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه شهرسازی الکترونیک در منطقه ۱۳ به صورت پایلوت آغاز بکار کرده است، ابراز داشت: به زودی این طرح به همه مناطق شهرداری اصفهان تسری خواهد یافت.

لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی برای تحقق مطالبات مردم در پهنه‌های کشاورزی شهر اصفهان

وی با اشاره به اینکه فریز شدن و راکد بودن زمین‌های منطقه ۱۳ با کاربری فضای سبز از مشکلات موجود در این منطقه است، تصریح کرد: بسیاری از مالکان این زمین ها که عمدتاً در منطقه ناژوان و دستگرد هستند خواستار ساماندهی این طرح بوده اما متاسفانه هنوز سرنوشت این زمین‌ها مشخص نشده است.

جمالی‌نژاد به تشکیل جلسات متعدد با مدیرکل جهاد کشاورزی و مدیر کل جهادکشاورزی استان اصفهان برای ساماندهی به وضعت زمین‌های کشاورزی و باغات ناژوان و پهنه‌های کشاورزی منطقه ۱۳ اشاره داشت و افزود: در این زمینه تنها شهرداری اصفهان تصمیم گیرنده نیست و باید دستگاه‌های مختلف این مشکلات را بررسی کنند.

وی همچنین با اشاره به اینکه افزایش سرانه‌های درمانی و آموزشی نیز از دیگر مطالبات شهروندان منطقه ۱۳ اصفهان است، تصریح کرد: در این زمینه شهرداری آماده بستر سازی برای تحقق این مطالبات خواهد بود و این امر در صورت همکاری دیگر نهادها از جمله آموزش و پرورش و مرکز بهداشت استان محقق خواهد شد.

شهردار اصفهان در خصوص چرایی عدم توجه برخی از مدیران مناطق شهرداری اصفهان در راستای اجرای سیستم شفاف‌سازی محاسبات الکترونیکی شهرداری نیز گفت: باید توجه داشته باشیم که سیستم شفاف سازی محاسبات در بسیاری از مناطق انجام شده و این اقدام اعتمادی بین مردم و شهرداری ایجاد کرده است و تحقق کامل این امر نیازمند زمان است.

«سما» شروع خوبی برای افزایش اعتماد بین مردم و شهرداری است

وی ادامه داد: تحقق سیستم شفاف سازی محاسبات تحت عنوان نرم افزار «سما» شروع خوبی برای افزایش اعتماد بین مردم و شهرداری است.

جمالی‌نژاد در خصوص میزان تحقق بودجه شهرداری اصفهان در سال ۹۵ اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که روند فعالیت پروژه‌های بزرگ عمرانی و همچنین پروژه‌های محله محور بیانگر میزان تحقق بودجه است و این امر را می‌توان در مقایسه فعالیت‌های شهرداری اصفهان با کلانشهرهای همتراز خود ارزیابی کرد.

وی در ادامه با اشاره به بهره برداری از فاز سوم مترو اصفهان در اوایل سال آینده ابراز داشت: همچنین تقاطع غیر همسطح اشکاوند و پروژه میدان استقلال نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های واصله رئیس جمهور تا پایان سال جاری به اصفهان سفر می‌کند، ادامه داد: امیدواریم پروژه‌های بزرگ اصفهان به زودی آماده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی در ادامه از افتتاح نمایشگاه بین المللی شهر اصفهان در ابتدای سال آینده خبرداد و گفت: این پروژه امسال از سوی وزیر امو خارجه آقای ظرفیت کلنگ زنی شد و با سرعت فوق العاده ای در حال تکمیل است.

شهردار اصفهان به پروژه سالن همایش های بین المللی امام خامنه ای اشاره کرد و ادامه داد: پروژه مرکز همایش های بین المللی نیز با سرعت در حال پیشروی است که اگر تعهدات دولتی انجام شده بود یقینا ابتدای سال آینده افتتاح می شد.

جمالی نژاد اضافه کرد: در حال حاضر تا نیمه های سال آینده پروژه مرکز همایش های بین المللی طول بکشد، مابقی پروژه ها نیز مانند پل فلزی تقاطع دور برگردان احمدآباد و این چنین پروژه ها تا پایان سال تکمیل می شود.

وی در ادامه با اشاره به میزبانی اصفهان از رئیس دفتر یونیسف گفت: امروز میزبان رئیس دفتر یونیسف بوده ایم که اصفهان به عنوان شهر پایلوت شهر دوستدار کودک در منطقه معرفی شد که این موضوع بسیار ارزشمند است.

شهرسازی الکترونیک به سمت کاهش دیدارهای چهره به چهره با شهروندان گام برداشته است

سید جمال‌الدین صمصام شریعت، معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان نیز در آئین رونمایی از شهرسازی الکترونیک شهرداری اصفهان در منطقه 13 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه به منظور شفاف‌سازی، روان‌سازی و تسهیل در امور صدور پروانه ساختمانی صدور پروانه‌های تک برگی به صورت الکترونیک در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح از هفت ماه گذشته در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان آغاز و امروز به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه سیستم صدور پروانه الکترونیکی تک برگی تا پایان سال جاری در همه مناطق شهر اصفهان اجرایی خواهد شد، ادامه داد: همزمان با منطقه ۱۳ تعدادی دیگر از مناطق شهرداری اصفهان نیز اقدامات اولیه اجرای این طرح را انجام داده‌اند.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ۳۲ زیر سیستم از این پروانه مربوط به شهرسازی است، اضافه کرد: سه زیر سیستم این سامانه نیز مربوط به درآمد است و مردم نیز با دریافت نام کاربری و رمز عبور از شهرداری مناطق می‌توانند وارد این سامانه شده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه شهرسازی الکترونیک به سمت کاهش دیدارهای چهره به چهره با شهروندان گام برداشته است، ابراز داشت: با این روند می‌توان خدمات شهرسازی به شهروندان را به صورت ۲۴ ساعته و حتی در ایام تعطیل ارائه کرد.

صمصام شریعت با اشاره به اینکه سیستم الکترونیکی صدور پروانه ساختمان بسیار جامع است،‌تصریح کرد: در این راستا می‌توان گفت سیستم محاسبات عوارض زیربنا نیز به صورت مکانیزه انجام می‌شود شورای اسلامی شهر و بخش‌نامه‌های وزارت کشور مبنای این محاسبات هستند.

وی با اشاره به اینکه در سامانه «شهر نما» نیز همه اطلاعات مورد نیاز برای ساخت یک ساختمان در هر نقطه از شهر را در خود جای داده است، اضافه کرد: در این سامانه اطلاعاتی از جمله بزرگراه و حتی کوچه‌های یک متری را در دسترس شهروندان با چرخش ۳۶۰ درجه قرار می‌دهد.

سامانه «شهرنما» امکان دسترسی به طرح تفصیلی شهر اصفهان برای همگان را فراهم کرد

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان اظهار داشت: همچنین باید توجه داشته باشیم که در سامانه «شهرنما» طرح‌های تفصیلی از جمله نوع کاربری، ارتفاع پذیری و میزان عقب نشینی در هر نقطه از شهر اصفهان تعریف شده است و همه می‌توانند به این سامانه دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه شرایط هر نقطه با توجه به قوانین کمیسیون ماده ۱۰۰ و همچنین امور مربوط به مهندسی ساختمان نیز در سامانه «شهر نما» درج شده است، تصریح کرد: بر اساس این سامانه همه مهندسان می‌توانند با نام کابری و گذرواژه‌ای که در اختیار آنها قرار می‌گیرد از سهمیه خدمات مهندسی خود با توجه به رتبه، رشته و صلاحیت خود آگاهی یابند.

صمصام شریعت در ادامه با تاکید بر اینکه گشت فنی نیز به دنبال اجرای صدور الکترونیکی پروانه ساختمان توسط خدمات شهری شهرداری اصفهان با استفاده از نرم افزاری که برای این امر تعریف شده است، اجرایی می‌شود، گفت: این کار به مدت شش ماه توسط معاونت خدمات شهری به صورت پایلوت اجرایی می‌شود و پس از آن با نظر شورای معاونین تکلیف نهایی اجرای این طرح مشخص خواهد شد.

وی ابراز داشت: گشت فنی تخلفات احتمالی را بررسی و با تشکیل پرونده به شهروندان به صورت مکتوب و پیامکی اعلام خواهد شد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات اعلام می‌شده می‌توان پیش پروانه ساختمان را در کمتر از یک دقیقه در شهر اصفهان صادر کرد، افزود: برای صدور پروانه اصلی باید مطالبات شهرداری، مهندسی و بیمه پرداخت شود و پس از آن پروانه اصلی صادر خواهد شد.

لزوم استمرار برنامه هر هفته با چند افتتاح در سال‌های آینده

مهدی باقر بیگی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این برنامه ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های محله محور شهرداری اصفهان در راستای افزایش سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و فضای سبزی اظهار داشت: امیدواریم این طرح در سال‌های آینده نیز استمرار یابد تا تاثیر بسزای آن را در طولانی مدت شاهد باشیم.

وی با اشاره به اینکه هر هفته با چند افتتاح فضا شادی و نشاط را در محلات شهر اصفهان ایجاد می‌کند، ادامه داد: همچنین باید توجه داشته باشیم که این برنامه می‌تواند فضای رقابتی سالم برای توسعه مناطق مختلف شهرداری را در بین مدیران مناطق 15 گانه ایجاد کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به لزوم همکاری بین دستگاهی با شهرداری اصفهان برای برآورده کردن مطالبات شهروندان تاکید کرد و افزود: این همکاری باید به گونه‌ای باشد که شهرداری که متولی بیشترین فعالیت در سطح شهر است در دست‌اندازهای دیگر دستگاه‌های اجرایی نماند.

ساز آهنگ توسعه شهر اصفهان کوک است

اصغر آذربایجانی، رئیس کمسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این آئین با اشاره به اینکه افتتاح پروژه‌ها در مناطق مختلف شهرداری اصفهان بیانگر پویایی و نشاط حاکم بر عمران و آبادانی شهر اصفهان علی رغم خشکسالی و رکود مالی حاکم بر کشور است، اظهار داشت: ساز آهنگ توسعه شهر شهرداری اصفهانکوک است و با قوت قبلی خود ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه رویکرد شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره چهارم محرومیت زدایی و اجرای پروژه‌های محله محوری بوده است،‌اضافه کرد: باید توجه داشته باشیم که در دو سال گذشته آمایش سرانه‌‌های مختلف در مناطق شهر اصفهان انجام شده است و در این زمینه نیز برنامه ریزی در خصوص اجرای پروژه‌های شهرداری ارائه شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ظرفیت‌های ورزشی در شهر اصفهان پایین بود، اضافه کرد: در این زمینه برای توسعه اماکن ورزشی از بخش خصوصی استفاده کردیم و در بودجه مصوب سال 95 شش میلیارد تومان برای توسعه زمین‌های ورزشی روباز بتخصیص یافت.

وی اضافه کرد: امضای تفاهم‌نامه سازمان ورزش شهرداری اصفهان با دیگر دستگاه‌های اجرایی برای استفاده از ظرفیت‌های ورزشی این دستگاه‌ها نیز از دیگر اقدامات خوبی است که طی دو سال گذشته محقق شده است.

استفاده از بخش خصوصی برای افزایش سرانه‌‌های ورزشی اصفهان

علی قاسمی، رئیس سازمان ورزش شهرداری اصفهان نیز در این آئین با اشاره به اینکه هنوز آمار دقیقی از کمبود و یا میزان سرانه‌های ورزشی در هر منطقه از شهرداری اصفهان به خوبی احصاء نشده است، گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه بر اساس برآوردهای اولیه سرانه ورزشی در شهر اصفهان در حد استاندارد نیست، اضافه کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی را در دستور کار داریم تا در هر منطقه با همکاری بخش خصوصی سرانه‌های ورزشی را افزایش دهیم.

رئیس سازمان ورزش شهرداری اصفهان اضافه کرد: در حال حاضر می‌توان گفت هسته‌های مرکزی شهر اصفهان به دلیل کمبود فضای آزاد کمترین سرانه ورزشی را نسبت به دیگر مناطق شهرداری اصفهان دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار