مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان :
امید مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه گفت:بر اساس ارزیابی صورت گرفته عملکرد آموزشی استان از طریق معاونت آموزشی سازمان، نسبت عملکرد استان به طرفیت کارگاه های استان 100 درصد بوده است .
کد خبر: ۳۷۸۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 16 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی آموزش فنی و حرفه ای استان ؛داود ناصری امید مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در جلسه شورای مهارت شهرستان روانسر که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد ضمن خیرمقدم به حاضرین در جلسه و تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت :اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با 23 مرکز آموزشی ثابت دولتی و حدود 300 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای، در سالجاری عملکرد آموزشی نزدیک به 8 میلیون و پانصد هزار نفرساعت در حوزه های مختلف داشته است .
وی گفت : این عملکرد بر اساس تعهدی است که هر ساله در ابتدای سال تعیین و با توجه به برنامه های مشخص شده اجرا می شود .
ناصری امید با اشاره به اهمیت بالای آموزش های مهارتی و فنی در جامعه گفت : امروزه با وجود بیش از 5 میلیون دانشجو در کشور که هرساله به این آمار اضافه می شود، می توان با برنامه ریزی مناسب نسبت به افزایش توان مهارتی این عزیزان اقدام کرد تا ان شاء الله در زمان فارغ التحصیل شدن آنها با موجی از دانشجوی فاقد توان مهارتی روبرو نشویم .
داود ناصری امید افزود : برگزاری جلسات شورای مهارت استان که باعث ایجاد تعامل و همدلی مناسبی بین دستگاه های اجرایی شده است امروزه مردم محترم استان نسبت به آموزش های فنی و حرفه ای و اهمیت آن دارای شناخت مناسبی شده است به طوریکه استقبال اقشار مختلف در زمینه حضور در دوره های مهارتی رو به افزایش است .
این مقام مسئول گفت : ارائه آموزش های مهارتی توسط این اداره کل برای طیف های مختلف جامعه اعم از دانش آموزان، دانشجویان، سربازان، زندانیان و افراد شاغل بصورت رایگان و با هدف مهارت آموزی و افزایش توان مهارتی شاغلین ارائه می گردد .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به سرانه آموزش مهارتی که در شهرها 10 ساعت و روستاها 3 ساعت می باشد گفت : این آمار بسیار پایین است و یکی از دلایل بیکاری امروز جامعه نداشتن مهارت و تخصص است .
وی افزود : صاحبان مشاغل جهت جذب نیروی متخصص به دنبال افراد دارای مهارت هستند و چنانچه این نیرو در استان نباشد از استان های دیگر جذب خواهند نمود .
ناصری امید گفت : آموزش های مهارتی کوتاه مدت می تواند بصورت مستقیم و غیرمستقیم کمک بسیار خوبی به اقتصاد خانواده ها باشد بخصوص در زمینه آموزش مشاغل خانگی که بیشتر توسط بانوان خانه دار قابل اجرا است .
داود ناصری امید توجه ویژه به مشاغل خرد و کوچک را مهم برشمرد و افزود : می توان از ایجاد مشاغل خرد و کوچک در استانبهره بیشتری برد .
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به هفدهمین دوره مسابقات کشوری المپیاد ملی مهارت افزود : استان کرمانشاه در این مسابقات موفق به دریافت 11 مدال رنگارنگ شد که دو مدال طلا و نقره آن مربوط به شهرستان روانسر و جوانرود می باشد 
وی گفت : با وجود کسب این موفقیت توسط جوانان شهرستان که نشان از وجود جوانان مستعد و بستر آموزشی ایده آل دارد، متأسفانه حمایت مناسبی صورت نگرفته تا دیگر استعدادهای استان نیز کشف و در مسابقات آینده با دلگرمی و علاقه حضور یابند .
این مقام مسئول افزود : این اداره کل با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالایی که از نظر امکانات، فضا و تجهیزات دارد آمادگی کامل دارد بر اساس نیاز شهرستان ، اقدام به برگزاری حرفه های آموزشی مورد نیاز کند .
وی در پایان از تعامل و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی استان و شهرستان بویژه کمیته امداد امام خمینی(ره)، آموزش و پرورش و دانشگاه آزاد روانسر تقدیر و تشکر به عمل آورد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار