آیت الله عباسبان در گفتگو با تابناک:
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه سال گذشته در طرح تربیت حافظان قرآن کریم رتبه ی اول را در سطح کشور به دست آورد که از بین ده هزارو ۸۰۰نفر شرکت کننده در استان کرمانشاه در مرحله ی اول آزمون شفاهی هفت هزار و ۸۰۰نفر به مرحله بعد راه یافتند.
کد خبر: ۳۷۸۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 16 February 2017
حجت الاسلام عباسیان امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم(ص)،  اظهار داشت:  مرحله ی پنجم سراسری طرح تربیت حافظان  قرآن  به همت ادارات اوقاف وامور خیریه نواحی یک و دو در ۱۹محل آزمون همزمان با سراسر کشور در استان برگزارشد.
وی با بیان اینکه ۱۳۰۰نفر در سطح شهرستان کرمانشاه در این آزمون شرکت کرده اند، افزود:  شرکت کنندگان در دو رشته ی تفسیر موضوعی شامل  سه رشته تفسیری ودر هشت رشته ی حفظ موضوعی قرآن کریم با یکدیگر  رقابت کردند .
این مسئول گفت:   به  شرکت کنندگان  پس قبولی در رشته ی حفظ موضوعی  جز۳۰، جز۱و۳۰،  جز۱و۲و۳۰ و جز۳۰  و در تفسیر موضوعی ۱۲۰ آیه، ۱۵۰ آیه و ۳۰۰ آیه با کسب امتیاز ۷۰  گواهی نامه ارزشیابی داده می شود.
عباسیان ادامه داد: از میان هفت هزارو ۸۰۰نفر که در آزمون شفاهی که  اول بهمن ماه با کسب امتیاز لازم موفق به شرکت در این آزمون شدند  پنج هزارو ۵۰۰نفر خانم و دو‌هزارو ۳۰۰نفر آقا هستند.
وی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد شرکت کنندگان خانم هستند،  متذکر شد:  از سال آینده برنامه های مختلفی در نحوه ی برگزاری آزمون و حوزه های دیگر برای حضور بیشتر آقایان دراین طرح به کار می گیریم تا تعادل بین شرکت کنندگان برقرار شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه استقبال خوب جامعه ی قرآنی استان کرمانشاه از این طرح را رضایت بخش دانست و گفت:  طرح تربیت حافظان قرآن کریم در سال ۹۰ توسط اوقاف وامور خیریه کشور در سراسر کشور شروع شد.
 وی گفت:  قرآن کتابی آسمانی و مهم ترین سند برای هدایت بشر است که به بهترین راه انسان را هدایت کرده و هر کسی که با قرآن مانوس شود به رستگاری در دنیا وآخرت می رسد.
گفتگو از حدیث جمشیدی


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار