مدیرعامل آب منطقه‌ای کرمانشاه:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصدی سد "زمکان"، پیش‌بینی کرد، این سد اوایل سال آینده آبگیری شود.
کد خبر: ۳۷۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 15 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسناکیاست امیریان در خصوص آخرین وضعیت سد در دست احداث زمکان شهرستان دالاهو، اظهار کرد: این سد هم اکنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و  تا اوایل سال آینده آبگیری خواهد شد.
وی گفت: کار ساخت این سد از سال 89 آغاز شد و زمان بهره‌برداری از آن نیز سال 93 پیش‌بینی شده بود که به دلیل مشکلات مالی تا امسال به تاخیر افتاد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه اظهار کرد: با اعتباراتی که طی چند سال اخیر با دستور مقام معظم رهبری از محل سفر ایشان و همچنین صندوق توسعه ملی به این سد اختصاص یافت، روند اجرای آن سرعت پیدا کرده است.
به گفته این مسئول، هدف از احداث سد زمکان آبیاری 530 هکتار از باغ‌های گهواره و همچنین آبی کردن 1570 هکتار از اراضی دیم منطقه است.
امیریان افزود: اجزای اصلی این سد شامل سد مخزنی سنگ ریزه‌ای با هسته رسی، راه دسترسی، سیستم انتقال آب با کانال بتنی به طول 9 کیلومتر، شبکه‌های آبیاری اراضی دیم منطقه به وسعت 1500 هکتار و ... است.
وی اظهار کرد: حجم مخزن این سد 23 میلیون مترمکعب است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار