معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تجهیز حدود 28 درصدی اراضی آبی استان به سیستم‌های نوین آبیاری خبر داد.
کد خبر: ۳۷۸۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 15 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایسناعلی چاله‌چاله ، با بیان اینکه تاکنون حدود 65 هزار هکتار از اراضی آبی استان کرمانشاه به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند، اظهار کرد: این میزان حدود 28 درصد مجموع اراضی آبی استان را شامل می‌شود.
چاله‌چاله مجموع اراضی آبی استان کرمانشاه را 235 هزار هکتار عنوان کرد.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی در راستای اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در استان کرمانشاه در سطح 30 هزار هکتار طی امسال و سال‌ آینده افزود: از ابتدای امسال تاکنون تجهیز سیستم‌های نوین آبیاری در سطح 3300 هکتار از اراضی آبی استان اجرایی شده و در سطح 1700 هکتار دیگر نیز در دست اجراست.
وی افزود: همچنین مطالعات مربوط به تجهیز 40 هزار هکتار از اراضی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تهیه شده و در صورت تخصیص اعتبار،  در کوتاهترین زمان ممکن اجرا خواهند شد.
به گفته چاله چاله وضعیت تخصیص اعتبارات برای تجهیز اراضی آبی استان به سیستم‌های نوین آبیاری از شرایط مناسب‌تری نسبت به تخصیص اعتبارات سایر حوزه‌ها برخوردار است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه جایگاه استان کرمانشاه از نظر تجهیز اراضی آبی به سیستم‌های نوین آبیاری را مناسب ارزیابی کرد و افزود: استان کرمانشاه در این زمینه جایگاه ششم را از نظر شاخص نسبت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری نسبت به کل اراضی دارد.
چاله‌چاله در ادامه میانگین راندمان آبیاری در اراضی استان را حدود 43 درصد اعلام کرد و افزود: با اجرای سیستمهای نوین آبیاری راندمان آبیاری به 65 درصد و با اجرای سیستم‌های میکرو مثل آبیاری نواری راندمان آبیاری تا 90 درصد ارتقا خواهد یافت.

به گفته چاله‌چاله بهترین نوع سیستم‌های آبیاری نوین سیستم‌های میکرو هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار