مدیرکل تعزمدیرکل تعزیرات حکومتی کرمانشاه:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از مخالفت برخی اتحادیه‌های صنفی با برگزاری نمایشگاه "بهاره" خبر داد و گفت: برخی واحدهای صنفی پیشنهاد داده اند که فروش فوق‌العاده در سطح بازار جایگزین نمایشگاه بشود که ما نیز این پیشنهاد را به مسئولین بالادست منتقل کردیم.
کد خبر: ۳۷۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷ 14 February 2017
داریوش جودکی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا برای فصل بهار و ایام نوروز، اظهار کرد: معمولا نمایشگاه عرضه مستقیم کالا همه ساله و در فصول مختلف سال با هدف تنظیم بازار و ارائه اجناس با قیمت مطلوب برگزار می‌شود و مورد توجه و استقبال مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه همواره انتقاداتی از سوی خود اصناف به این نمایشگاه ها مطرح است، ادامه داد: برخی از اتحادیه‌های صنفی عقیده دارند که برگزاری نمایشگاه به اصناف لطمه وارد می‌کند.
جودکی از دلایلی که از سوی اتحادیه‌ها و اصناف مطرح می‌شود یاد کرد و افزود: اصناف عقیده دارند نمایشگاه ها به کسبه‌ای که بیرون از نمایشگاه فعالیت می‌کنند لطمه می زند ، زیرا یک واحد صنفی در طول سال هزینه‌هایی همچون مالیات و بیمه را پرداخت می‌کند به امید اینکه عدم فروش در کل سال را در این یک ماه پایانی سال جبران شود که نمایشگاه کار این کسبه را خراب می کند.
به گفته این مسئول، همچنین برخی اتحادیه‌ها عنوان می‌کنند که غرفه های این نمایشگاه‌ها چند دست می چرخد و در نهایت با قیمت گزافی اجاره داده می شود.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه دلیل دیگر اعتراض اصناف را عرضه بیشتر از تقاضا اعلام کرد و افزود: به عقیده اصناف، کالا در مغازه ها، انبار ها و تولیدی‌ها به وفور وجود دارد که در این شرایط برگزاری نمایشگاه موجب به هم ریختن نظم بازار خواهد شد.
جودکی تاکید کرد: به علاوه اصناف عقیده دارند در این نمایشگاه‌ها تنها اجناس بنجل ارزان قیمت عرضه می شود که از کیفیت لازم برخوردار نیست و بعضی از واحدهای صنفی ضعیف اقدام به توزیع اجناس بی‌کیفیت در نمایشگاه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه یک واحد صنفی مجبور است برای نمایشگاه هزینه‌های جانبی از جمله پول غرفه، کارگر و ... بدهد، خاطرنشان کرد: اصناف عقیده دارند در چنین شرایطی غرفه‌دار نمی‌تواند اجناس را زیر قیمت بازار و آنچه در واحد صنفی خود توزیع می کند به فروش برساند  و در نتیجه گاهی به عرضه اجناس بی کیفیت روی می‌آورند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه تصریح کرد: موضوع دیگری که از سوی اصناف مطرح می‌شود این است که برخی از غرفه‌داران اجناسی که جهت تایید به کارشناسان نشان می‌دهند در غرفه‌ها ارائه نمی‌کنند و پس از تایید اجناس خود توسط بازرسان، اجناس دیگری را می‌فروشند و هرچقدر بازرسان سعی در کنترل کیفیت داشته باشند، باز هم نتیجه لازم را نخواهند گرفت.
به گفته این مسئول، پیشنهاد کنونی اصناف این است که به جای برپایی نمایشگاه، خود واحدهای صنفی اقدام به برپایی فروش فوق‌العاده در روزهای پایانی سال بکنند.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه اتحادیه‌های کیف و کفش، آجیل و خشکبار و اتحادیه پوشاک را از مهمترین اتحادیه‌های مخالف و معترض به برپایی نمایشگاه بهاره دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار