امام جمعه موقت کرمانشاه:
امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به اسلام گفت: دشمنان اسلام از گسترش اسلام واهمه دارند.
کد خبر: ۳۷۷۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 13 February 2017
حجت‌الاسلام محمد حجتی به مناسبت سالروز صدور حکم تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد سلمان رشدی نویسنده کتاب آیات شیطانی، در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه اظهار کرد: نگارش کتابی مثل کتاب آیات شیطانی از سوی فردی مثل سلمان رشدی که قطعا از توان و قدرت اسلام آگاهی داشته، در پی برنامه‌ریزی وسیعی است که برای جلوگیری از انتشار این دین آسمانی صورت گرفته است.
حجتی تاکید کرد: به طور قطع سلمان رشدی از اسلام و توان نفوذ آن اطلاع داشته و برای ضربه زدن به اسلام اقدام به نگارش این کتاب کرده است، غافل از اینکه نگارش این کتاب چه بسا بتواند در معرفی اسلام به جهانیان اثرگذار باشد.
امام جمعه موقت کرمانشاه با اشاره به اینکه نگارش کتابی مثل کتاب آیات شیطانی، آتش زدن و زیرپا گذاشتن و اهانت گاه و بی گاه به قرآن و... توسط دشمنان اسلام تنها به این دلیل است که به اسلام ضربه بزنند، افزود: دشمنان اسلام از این نگران هستند که فرهنگ قرآنی بر فرهنگ آنان غلبه کرده و در جهان گسترده شود، لذا با هر اقدامی تلاش خواهند کرد تا به فرهنگ اسلام توهین کنند.
حجتی تصریح کرد: کشورهای اروپایی و آمریکایی نگران هستند که فرهنگ آنها در برابر فرهنگ مستقل اسلام تاب نیاورده و تحت تاثیر آن قرار گرفته و اسلام در سراسر پهنه گیتی گسترده شود.
وی در ادامه با اشاره به تاکیدات زیاد امام خمینی(ره) مبنی بر صدور انقلاب اسلامی ایران به نقاط مختلف دنیا افزود: امروز شاهد گسترش اسلام در کشورهای دیگر بوده و می‌بینیم که ملت‌های مختلف با تاسی از انقلاب اسلامی ایران در پی اسلام هستند.
امام جمعه موقت کرمانشاه مکتب جمهوری اسلامی ایران را یک مکتب نافذ در دنیا برشمرد و با تاکید بر جا افتادن اسلام در منطقه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران، افزود: تمامی نگرانی دشمنان از این است که مردم دنیا به حقیقت اسلام واقف شده و به این دین آسمانی روی بیاورند.
حجتی در ادامه جنگ امروز را جنگی فرهنگی برشمرد و  اختلاف فرهنگی و مبارزه فرهنگی را یک امر ریشه دار از زمان هابیل و قابیل دانست و افزود: آنچه باعث اختلاف بین این دو برادر شد، دیدگاه متفاوت فرهنگی آن دو بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار