رئیس اداره مراقبت‌های اجتماعی آموزش‌ و پرورش کرمانشاه:
رئیس اداره مراقبت‌های اجتماعی آموزش‌ و پرورش کرمانشاه گفت: طرح «مهارت‌های ۴گانه» در مدارس استان کرمانشاه اجرا می‌شود.
کد خبر: ۳۷۶۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸ 13 February 2017

حیدر رضائیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به طرح‌های ویژه آموزش ‌و پرورش، اظهار داشت: طرح «مهارت‌های چهارگانه» شامل طرح مدارس عاری از خطر، مهارت‌های مقابله با رفتارهای پرخطر، مدارس مراقب‌محور و مهارت‌های مراقبت از خود است.

رئیس اداره مراقبتهای اجتماعی آموزش ‌و پرورش کرمانشاه با بیان اینکه در طرح مدارس مراقب ‌محور، 1364 مدرسه تحت پوشش قرار دارند، گفت: در کل استان 40 درصد از مدارس تحت پوشش این طرح بوده و در طرح مهارتهای مراقبت از خود نیز 941 مدرسه در دست اقدام است.

رضاییان از آموزش 195 مدرسه در طرح مدارس عاری از خطر خبر داد و افزود: در تفاهم‌نامه با ستاد مبارزه با مواد مخدر 227 مدرسه تحت آموزش مهارت‌های مقابله با رفتارهای پرخطر قرار گرفته‌ که تاکنون 40 درصد پیشرفت داشته است

وی با بیان اینکه این معاونت برنامه‌های ویژه‌ای برای آموزش کارکنان آموزش ‌و پرورش و والدین دانش‌آموزان دارد، عنوان کرد: از ابتدای سال تحصیلی تاکنون 2640 نفر از مدیران، معاونان و مشاوران مدارس آموزش پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را دیده و به دانش‌آموزان منتقل کرده‌اند

رئیس اداره مراقبت‌های اجتماعی آموزش‌ و پرورش کرمانشاه گفت: تاکنون 3133 نفر از والدین در کل استان در قالب 151 جلسه در کلاسهای آموزشی شرکت کرده و تا پایان سال تحصیلی این تعداد از مرز 60 هزار نفر می‌گذرد.

رضاییان با بیان اینکه در 24 منطقه استان 226 نمایشگاه سیار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دایر شده ‌است، بیان کرد: یک نمایشگاه دائمی در کانون امید واقع در میدان فردوسی برپا شده و روزانه پذیرای 750 دانش‌آموز از مقاطع مختلف است.

وی از «طرح مداخلات روانی اجتماعی» برای بررسی مشکلات روانی و اجتماعی در میان دانش‌آموزان 25 مدرسه خبر داد و افزود: امسال 7000 دانش‌آموز در جشنواره بزرگ نوجوان سالم شرکت کرده که نسبت به سال گذشته رشد 30 درصدی داشته و منتخبان در مسابقات کشوری که 15شهریور سال آینده برگزار می‌شود شرکت خواهند کرد.

رئیس اداره مراقبتهای اجتماعی آموزش‌ و پرورش کرمانشاه با بیان اینکه 5500 دانش‌آموز در استان در معرض آسیبهای طلاق هستند، اظهار کرد: آموزش تاب‌آوری برای دانش‌آموزانی که والدین آنها در آستانه طلاق هستند اجرا می‌شود و مشاوران سازمان به ارائه خدمات مشاوره‌ای به این دانش‌آموزان و والدین آنها خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار