معاون امور عمرانی استانداری:
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت:کرمانشاه یک استان با پیشینه تاریخی است که دارای 4000اثر تاریخی ،که از این تعداد 2000هزار مورد از آن ثبت ملی شده است.
کد خبر: ۳۷۵۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۷ 10 February 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه، مجتبی نیک کردار در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد،افزود:اثر تاریخی  بیستون ثبت یونسکو شده وچند اثر دیگرهمچون طاقبستان، تکیه معاون الملک و معبد آناهیتا در نوبت ثبت جهانی هستند.
وی خاطر نشان کرد: سلسله مراتب نظام جمعیتی شهرنشینی نامناسب و یک میلیون جمعیت در شهر کرمانشاه و ۴۰۰ هزار جمعیت در شهرستان های دیگر داریم که بعد از کرمانشاه شهرستان اسلام آباد بیشترین جمعیت را قریب به ۱۰۰ هزار نفر دارد و مابقی که۱۹ شهراست جمعیتی زیر ۱۰ هزار نفردارد.
نیک کردار اظهارز داشت: فلسفه راه آهن  بعد از ۲۵ سال مطالعات و ۱۵ سال اجرا بعد از عید به استان می رسد، سال ۹۲ ما ۲۹۳ کیلومتر بزرگراه داشتیم و اکنون ۴۱۰ کیلومتر داریم که ۳۰ درصد رشد در بزرگراه ها شاهد بوده ایم.
معاون امور عمرانی ابراز داشت:تاکنون ۵۰۰ طرح هادی روستایی تهیه شده و طی سه سال نفت شهر بعد از ۲۸ سال از جنگ، در حال احیاست و تا پایان امسال  نیز امیدواریم نفت شهر حیات مجدد خود را از سر می گیرد.
به گفته این مسئول: پادگان سروران در مساحت ۲۷۰ هکتار تغییر کاربری داده خواهد شد وقرار است از شهر بیرون رود.و بیشترین مسکن مهر تحویل داده شده کتعلق به این دولت است که از ۲۷ هزار واحد ۲۰ هزار، ۳۳ هزار واحد تحویل داده شده است.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار