مدیر کل استاندارد استان خبر داد:
محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه، از صدور اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد تشویقی "کلید محافظ جان" برای اولین در بار کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۷۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵ 09 February 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه محمودرضا نیازی با اعلام این خبر اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در بروز خسارت مالی و صدمات و تلفات جانی به ویژه در منازل مسکونی، مراکز اداری، تجاری و مجتمع های صنعتی، عدم رعایت مسائل ایمنی در استفاده از انرژی برق می باشد که "کلید محافظ جان" یکی از وسایلی است که می تواند تا اندازه زیادی از جان افراد در مقابل خطر برق گرفتگی و آتش سوزی در این اماکن محافظت نماید.
ایشان ادامه داد: این وسیله می تواند جریان‌های نشتی کوچکی را که توسط فیوز شناسایی نمی‌شوند و می‌توانند زمینه‌ساز آتش‌سوزی یا برق‌گرفتگی شوند شناسایی و مدار برق را در کسری از ثانیه قطع نموده و از بروز حوادث احتمالی جلوگیری نماید.
ایشان افزود: پس از انجام بازرسی‌های فنی و ادواری و همچنین نمونه‌برداری، انجام آزمون و  پس از مطابقت  با استانداردهای ملی  فرآورده "کلید محافظ جان"  به واحد تولیدی شرکت پارس حفاظ اجازه داده شد در صورت تداوم انطباق با استانداردهای ملی به مدت سه سال از علامت استاندارد بر روي كالاي خود استفاده كند.
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت قابل توجه استفاده از "کلید محافظ جان" در کاهش خسارت هاي مالی و جانی جبران ناپذیری كه به علت برق گرفتگي و يا آتش سوزي ناشي از جريان نشتي، عارض مي گردد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با توجه به قوانین بالادستی همچون سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی و افزایش پوشش استانداردها بتوانیم با  همکاری سازنده با تولیدکنندگانی که با ایده های نو  در جهت افزایش ضریب ایمنی و سلامت جامعه تلاش می کنند، بخشی از صدمات جبران ناپذیری که به صورت پیوسته در اماکن مسکونی و تجاری جان و مال افراد را تهدید می کند  به حداقل برسانیم.
نیازی ادامه ادامه داد: در راستای حمایت از بخش تولید در حوزه سلامت و ایمنی جامعه، هدف این اداره کل به عنوان یک دستگاه متولی  نظارت ، تسهیل در امر صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد می باشد تا با ایجاد بستری مناسب زمینه ساز ایجاد اشتغال در بخش صنعت استان نیز باشیم.
گفتنی است طی یک‌سال گذشته چهار پروانه کاربرد علامت استاندارد در زمینه فرآورده کود ورمی کمپوست، فرآورده لیسیتین خوراکی، روغن خام سویا و کلید محافظ جان به عنوان اولین‌های کشور از سوی اداره کل استاندارد کرمانشاه صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار